StoryEditor

Multimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?

21.04.2021, 00:00
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.

Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.

Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.

Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.

Na iné pochy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Od žiaroviek cez vysávače až po „spaľováky“. Zákony v Európskom parlamente prechádzajú veľkou tortúrou 02 - Modified: 2024-05-31 11:05:02 - Feat.: - Title: Diaľnice po poľsky: za 20 rokov prepojili celú krajinu, pribudli tisíce kilometrov. Čo robia lepšie ako my? 03 - Modified: 2024-05-23 16:00:00 - Feat.: - Title: Holandsko proti Bruselu. Imigračné a klimatické plány Únie Wildersovi nesedia 04 - Modified: 2024-05-15 09:36:20 - Feat.: - Title: Hrozí Gruzínsku bieloruský scenár? Kampaň LGBT fašistov, búši do demonštrantov premiér 05 - Modified: 2024-05-04 21:51:39 - Feat.: - Title: Cikajúci chlapec v Bruseli sa opäť obliekol do detvianskeho kroja
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. jún 2024 00:00