31.07.2017, 00:00

Sponzori v Anglicku lámu rekordy

Firmy na dresoch tímov Premier League zaplatia v novej sezóne 281 miliónov libier.

Logo americkej automobilky (na snímke stredopoliar Juan Mata) prinesie Manchestru ročne 47 miliónov libier.
Zdroj: Reuters

Najlukratívnejšie sponzorské miesto vo futbalovom biznise je od nepamäti v strede dresov. Najlepšie sa táto plocha predáva v najbohatšej súťaži sveta, anglickej Premier League. Už v roku 2010 za jeho predaj získala dvadsiatka klubov celkovo 72 miliónov libier. No so stúpajúcou globálnou popularitou Premier League a rastom sledovanosti zápasov na každom kontinente stúpla táto suma už na takmer štvornásobok. Podľa najnovších údajov spoločnosti Sportingintelligence si účastníci Premier League pre nasledujúcu sezónu rozdelia už 281 miliónov libier (v prepočte 314 miliónov eur), čo je suverénne najviac v histórii. Na porovnanie, mužstvá z nemeckej Bundesligy majú z takéhoto sponzoringu o 160 miliónov menej.

Jednotkou je Chevrolet
Najviac firiem, ktorých logá sa objavia v novom ročníku na dresoch anglických klubov, pochádza z odvetvia hazardu a stávkových kancelárií. Deväť takýchto spoločností ako Betway, SportPesa, ManBetX či Fun88 prinesie do pokladníc tímov spolu 47 miliónov libier. Sponzorujú zväčša mužstvá, ktoré nepatria medzi favoritov

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.