18.11.2014, 00:00

Nesrovnal začína: stop zmluvám na obnovu stanice

Nový primátor chce kontroverzný projekt začať odznova, investor hrozí právnymi krokmi.

Bol jedným z najväčších prekvapení komunálnych volieb. Hoci bol v závere bez politického krytia, stal sa so ziskom 39 percent hlasov primátorom hlavného mesta. A len krátko po svojom zvolení chystá už aj prvú veľkú zmenu. Ivo Nesrovnal chce zrušiť zmluvu na kontroverznú prestavbu hlavnej stanice. Teda stavby, označovanej za hanbu Bratislavy.

Dôvod takéhoto kroku je jednoduchý – rekonštrukcia za 200 miliónov eur, ktorú má zrealizovať spoločnosť Transprojekt, sa mala spustiť pred šiestimi rokmi. No doteraz ani len neodštartovala. Celý projekt by pritom firma mala dokončiť do konca roku 2016.„Ak to chcel Transprojekt stihnúť, odštartovať výstavbu mal v júni tohto roka, ale nič sa tam nedeje. V takomto prípade je zmluva s firmou ukončiteľná,“ potvrdil pre HN Nesrovnal.

Obrí developerský zámer počíta okrem iného aj s postavením nákupného centra či administratívnym komplexom. Do decembra 2016 sa však musí stihnúť obnova infraštruktúry, teda napríklad cesty a prestavba Predstaničného námestia. Podľa vedenia mesta je dosiahnutie tohto termínu nereálne, pričom sa odvoláva na právny a odborný posudok vypracovaný pred pár mesiacmi.


Čítajte viac:

Miestne voľby 2014: debakel pravice

Nesrovnal chce nahradiť PKO. So starým nepočíta

S Paškom mám korektný vzťah

Zaujímavosti z komunálnych volieb

Anketa


Mediálna zástupkyňa spoločnosti Transprojekt Mária Adamová argumentuje, že majú v rukách svoje vlastné posudky od troch nezávislých stavebných podnikov. A tie tvrdia, že do 15 mesiacov je možné nevyhnutnú infraštruktúru postaviť. „Pokiaľ dôjde k vypovedaniu zmluvy zo strany hlavného mesta, investor je pripravený realizovať všetky právne kroky na ochranu vynaložených investícií,“ dodáva Adamová. Transprojekt do hlavnej stanice už zainvestoval skoro 17 miliónov eur. Ak by o projekt prišli, mesto budú podľa vlastných slov žalovať i o zmarený zisk.

Podľa mestského poslanca Jozefa Uhlára je však vypovedanie kontraktu jedinou možnosťou, ako prestavbu zrealizovať. Ak k zrušeniu reálne dôjde, Slováci si na novú stanicu budú musieť počkať dlhšie. Celý proces – od architektonickej súťaže až po nájdenie investora a získanie potrebných povolení by sa totiž začal odznova.