03.08.2015, 10:50

Tieto školy sú na Slovensku najlepšie. Pozrite si rebríček (veľký prehľad)

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy INEKO zverejnil zoznam najlepších škôl na Slovensku.

Tieto školy sú na Slovensku najlepšie. Pozrite si rebríček (veľký prehľad)

Základnou školou (ZŠ) s najlepšími výsledkami na Slovensku je ZŠ na Krosnianskej v Košiciach. Medzi strednými odbornými školami (SOŠ) je to Stredná priemyselná škola elektrotechnická na Plzenskej v Prešove.

Vyplýva to z rebríčka základných a stredných škôl, ktorý zverejnil Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO). Pri gymnáziách potvrdilo svoju doterajšiu vedúcu pozíciu Gymnázium na Poštovej v Košiciach.


Kompletný prehľad najlepších škôl Slovenska si môžete stiahnuť tu.


"Údaje na portáli o základných a stredných školách sme aktuálne doplnili o čerstvé výsledky Testovania 9 a externej časti maturít za školský rok 2014/15," uviedol spoluautor projektu Matej Tunega. Pri základných školách sa na ďalších miestach umiestnili ZŠ na Ulici T. J. Moussona v Michalovciach a najlepšiu trojicu dopĺňa Základná škola SSV na Skuteckého v Banskej Bystrici.

V rámci SOŠ je na druhom mieste Obchodná akadémia v Trnave na Kukučínovej a napokon Spojená škola na Slančíkovej v Nitre. Pri gymnáziách sa na druhej priečke umiestnilo Gymnázium Jura Hronca v Bratislave a na treťom Bilingválne gymnázium v Sučanoch. Kompletný rebríček nájdu záujemcovia na webstránke skoly.ineko.sk.

"V súvislosti s aktualizáciou portálu o nové údaje by sme radi upozornili aj na súčasné mierne vylepšenie metodiky hodnotenia, keď sme pri jednom z krokov výpočtu hodnotenia začali eliminovať vplyv výrazných outlierov, teda škôl s hodnotami, ktoré sa najviac odlišujú od zvyčajných výsledkov," dodal Tunega. Podľa novej metodiky prepočítali aj staršie hodnotenia škôl za predchádzajúce roky. "Táto úprava prispieva k lepšej možnosti vyhodnocovania medziročných posunov v rámci hodnotenia škôl," vysvetlil.

Ako upozornil, hodnotenie výsledkov žiakov nezohľadňuje rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces, a nemeria ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom, a preto komplexne nevypovedá o kvalite školy.