27.08.2007, 17:49

Klub 500 nesúhlasí s tým, aby mali školy väčšiu voľnosť vo výučbe

Klub 500 združujúci majiteľov a spolumajiteľov spoločností nesúhlasí s tým, aby školy a učitelia mohli viac ovplyvňovať, čo sa bude v škole robiť a ktoré nové poznatky sa budú učiť. Reagujú tak na školský zákon, ktorý predložila do parlamentu opozícia.
"Sme presvedčení, že školský zákon nemôže ísť cestou, ktorú navrhuje poslanec Fronc. Nie je možné, aby mali pedagógovia slobodu v tom, čo budú učiť, aby si mohli školy vytvárať slobodne študijné smery túto cestu sme tu mali a výsledkom sú tisíce nepotrebných študijných odborov, z ktorých každoročne vychádzajú v praxi nepoužiteľní študenti," uvádzajú vo vyhlásení.
Podľa exministra školstva a poslanca KDH Martina Fronca má klub o predloženom zákone hlbokú neznalosť, pretože práve on umožní, aby "nepotrebné" odbory prirodzene zanikli.
"KDH nikdy nebude súhlasiť s tým, aby sme určovali deťom, či majú chodiť na gymnázium, strednú odbornú školu alebo učňovku. To je sociálne inžinierstvo. Nehovoriac o tom, aby sme nútili deti, aby sa išli učiť za šičky a potom ich podnikatelia držia na čosi viac ako na minimálnej mzde. To je podľa mňa proti všetkým slušným spôsobom," reagoval na vyhlásenie Klubu 500 pre TASR Fronc.
Členmi Klubu 500 sú 16 majitelia a spolumajitelia spoločností, ktoré zamestnávajú 500 a viac zamestnancov, čo je dokopy viac ako 60 tisíc ľudí v rôznych odvetviach hospodárstva, hlavne v priemysle hutníckom a banskom, gumárenskom, chemickom, strojárskom, stavebnom, nábytkárskom, telekomunikačnom, textilnom a celulózo-papierenskom. Podľa nich v minulosti nevznikol systém na komunikáciu so zamestnávateľmi o tom, aké majú potreby v oblasti vzdelávania a aké sú nové trendy v jednotlivých odvetviach tak, aby poznatky z praxe mohli preniesť do vyučovacieho procesu.
"Školstvo sa dostalo do stavu, keď zamestnávateľom chýbajú kvalifikované pracovné sily a študenti, ktorí vychádzajú zo škôl, sú čím ďalej, tým viac vzdialení od potrieb praxe," uvádza sa ďalej vo vyhlásení.