14.01.2008, 16:09

VÚB banka mení farby

Všeobecnú úverovú banku, druhú najväčšiu banku na Slovensku, čaká významná zmena. Do konca roka plánuje zmeniť svoje logo a korporátne farby. Klientov sa zmena nedotkne, namiesto modrej si budú musieť zvyknúť na dominujúcu zelenú a oranžovú farbu.

Všetky dcéry

VÚB banka nezostane pri zmene osamotená. Jej materská spoločnosť, talianská banka Intesa Sanpaolo sa tak rozhodla urobiť vo všetkých svojich dcérskych spoločnostiach. „Naším cieľom je posilniť vizuálnu identitu skupiny Intesa Sanpaolo tak, aby boli jej členovia odlišní a zároveň ľahko rozlíšiteľní,“ povedal riaditeľ pre externé vzťahy banky Vittorio Meloni. Politikou banky Intesa Sanpaolo je podľa jeho slov mať jednotnú korporátnu identitu pri zachovaní lokálnych názvov bánk v jednotlivých krajinách. „Na ponechaní názvu VÚB sme sa bez problémov dohodli s našou materskou bankou,“ povedal pre HN šéf VÚB banky Ignacio Jaquotot. Jeho banka si dala urobiť prieskum, z ktorého vyplynulo, že aj klienti sa prikláňajú k ponechaniu pôvodného názvu. Prechod na euro, na ktorý sa banka tiež v súčasnosti pripravuje a zmena identity banky nevytvoria dodatočnú záťaž na jej pracovníkov, keďže tieto úlohy riešia odlišné tímy.

[[{"type":"hn-image","fid":"40406","colorbox":"600x400","attributes":{"width":"500","height":"108"}}]]

Nové logo VÚB banky


Náklady hradí matka

Klientov banky sa zmena fakticky nedotkne. Náklady sa nepremietnu ani do zvýšených poplatkov. „Takmer celý proces hradí Intesa Sanpaolo,“ povedala hovorkyňa VÚB banky Alena Walterová.

Klienti na pobočkách uvidia zmenu farby priestorov a iné bude aj logo banky. Vedľa pomenovania banky v zelenej farbe sa objaví oranžový štvorec s vyobrazeným rímskym akvaduktom. „Akvadukt symbolizuje spoluprácu, technický vývoj, prosperitu spájania medzi ľuďmi a kultúrami,“ vysvetlil Meloni.

Zelenú farbu nebude mať v skupine iba chorvátska Privredna banka Zagreb, keďže jej červená korporátna farba je v krajine dlhé roky spájaná práve s touto inštitúciou.

Udržať si postavenie

Intesa Sanpaolo nechce meniť iba farby a logo VÚB banky. „Naším cieľom je udržať si podiel na trhu a pokračovať v upevňovaní pozície retailovej banky. Sústreďovať sa budeme aj na malé a stredné podniky a rast lízingových služieb,“ povedal šéf divízie medzinárodných pobočiek Intesa Sanpaolo Giovanni Boccolini. Slovenské skúsenosti z oblasti spotrebiteľských úverov budú podľa neho vzorom pre ostatné krajiny.

[[{"type":"hn-image","fid":"40412","colorbox":"600x400","attributes":{"width":"350","height":"283"}}]]
Staré logo VÚB.

Nie je jediná

V minulosti prešli zmenou loga, firemných farieb alebo celého názvu viaceré slovenské banky. Zmenu si vyžiadala buď zmena vlastníka, alebo požiadavka zo strany materskej spoločnosti.

Zatiaľ poslednou zmenou prešla Ľudová banka, ktorá začiatkom novembra minulého roka zmenila meno na Volksbank.


Prečítajte si aj:
Keď zmena identity vytvorí niečo nové

Rebranding. Zmena značky je pre firmy náročný proces, zhodujú sa však, že sa oplatí. Upevnili si postavenie na slovenskom trhu a na ich pôvodné meno si spomenie už málokto.

Stáva sa vám, že si neviete spomenúť, ako sa kedysi volal Orange? Alebo čo vlastne znamenajú tri písmená IRB, neslávnej predchodkyne dnešnej OTP Banky Slovensko? V takom prípade môžu byť firmy spokojné. Ich rebranding bol úspešný.

Celý článok >>



http://marketer.hnonline.sk/c1-22382430-ked-zmena-identity-vytvori-nieco-nove