20.06.2013, 00:00

Obchod postavte na tom, že si vážite zákazníka

Verný a spokojný zákazník je základom úspešného biznisu.

Riaďte sa baťovským „náš zákazník, náš pán“, reklamácie a sťažnosti riešte otvorene a klientovi ukážte, že nie je iba jeden z milióna. Matej Ftáčnik z centra The Spot však upozorňuje, že vzťahy so zákazníkom sa vyvíjajú ešte skôr, než mu predáte prvý produkt.

Iba reklama nestačí
Komunikácia s klientom v slovenskom prostredí nemá dobrú povesť. Množstvo firiem ju ešte stále podceňuje, pritom práve zákazník a jeho pozitívne referencie sú oveľa účinnejšie, ako akákoľvek platená reklama. „Vzniká tu priestor pre začínajúce firmy, konkurencia je malá, svoju výhodu môžu postaviť na dobrej komunikácii,“ radí Ftáčnik. A ako príklad uvádza slovenské spoločnosti Martinus.sk a Websupport, ktorým sa to podarilo. A to veľmi jednoducho. Otvorene sa ľudí opýtali, čo im chýba a ako ešte lepšie naplniť ich potreby. Výsledkom je promptný zákaznícky servis a ako bonus pre firmu podklady pre marketing, „

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.