StoryEditor

Objem reklamy klesá, ale objavujú sa aj nové kampane

30.03.2009, 00:00

Záujem o inzerciu sa utlmil. Napriek tomu mnohí práve v období krízy na trhu vycítili, že je čas "udrieť" na spotrebiteľa nápaditou kampaňou či novými spotmi.
Celosvetové výdavky na reklamu sa v tomto roku znížia o 5,8 percenta. Spôsobuje to pokles záujmu o inzerciu na všetkých veľkých trhoch s výnimkou Číny. Vyhlásila to popredná mediálna agentúra Carat. Výrazne tak zhoršila svoju predchádzajúcu prognózu, ktorá počítala s nárastom o 4,8 percenta. V nasledujúcom roku by mali výdavky podľa nového odhadu stúpnuť o 0,7 percenta.

V Spojených štátoch by sa tento rok mali výdavky prepadnúť o 9,8 percenta namiesto pôvodne predpokladaného rastu o 3,1 percenta. V západnej Európe očakáva Carat pokles o 6,6, v strednej a vo východnej o 8,2 a v Rusku o 8,6 percenta. Výdavky na reklamu v Číne by však mali stúpnuť o 4,6 percenta, informuje Reuters.

"Tieto prognózy odrážajú opatrnejší prístup k výdavkom v dôsledku rozsiahlej ekonomickej neistoty," upozornil šéf mediálnej spoločnosti Aegis Media Jerry Buhlmann. "Okrem Číny nebude v tomto roku rásť žiaden veľký trh. Vidíme však určité náznaky optimizmu v niektorých krajinách v roku 2010."

Spotmi lákame turistov
Rozhlasovú kampaň v Rusku, Maďarsku, Poľsku a Česku zaplatila Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Spotmi chce prilákať cudzincov, aby k nám prišli dovolenkovať. "Počas marca a apríla lákajú potenciálnych turistov do rozprávkovej krajiny, krajiny horúcich termálnych prameňov či krajiny, ktorá im rozumie," informovala Zuzana Nemcová z agentúry. V každej krajine zvolili iný spot, prípadne inú tému relácie.

Ruská rozhlasová stanica Classic odvysiela 96 spotov a relácií od zajtra do 14. apríla. Ruskí poslucháči si vypočujú spoty s názvom Dni Slovenska a tematické relácie Parádne novinky, Rajské miesto, Vaša krása, A la Carte a Homes & Gardens -- venované rôznym oblastiam cestovného ruchu Slovenska.

V Maďarsku trvá kampaň od 18. marca do 10. apríla. V rádiu Gold FM, Fun rádiu, Klub rádiu a Info rádiu sa vysiela 420-krát maďarská verzia propagačného spotu Rozprávková krajina.

V Česku sa šíril propagačný spot v najpočúvanejších rádiách od 16. do 27. marca. Počas 10 dní sa vysielalo 220 dynamických reklamných spotov, ktoré upozornili na prekrásnu prírodu, adrenalínovú zábavu či akvaparky. V spote sa spomína, že Slovensko je krajina, ktorá Čechom rozumie.

V Poľsku spustili kampaň 28. marca a ukončí sa 14. apríla.

Tento redizajnuje značku
Spoločnosť Metsä Tissue, líder vo výrobe papierových produktov osobnej hygieny, redizajnuje logo značky Tento. Nová podoba odzrkadľuje intenzívnu orientáciu na zákazníkov, ktorí uprednostňujú hygienické výrobky založené na prírodnej báze, prospievajúce zdraviu a sú priateľské voči životnému prostrediu.

"Výsledky spotrebiteľského prieskumu nám potvrdili potrebu zmeniť logo značky Tento," hovorí Miroslava Šibíková, brand manažérka spoločnosti. "Obaly výrobkov pôsobili na niektorých zákazníkov konzervatívne a nevyjadrovali ich pridanú hodnotu."

Podľa nej Tento patrí do silnej skupiny značiek papierovej hygieny. "Portfólio našich značiek stredného prúdu postupne harmonizujeme tak, aby na trhoch strednej a východnej Európy, ale i v Škandinávii a inde, ponúkali veľmi podobný sortiment."

Podľa prieskumu cieľová skupina žien vo veku od 25 do 50 rokov, zodpovedná za nakupovanie tovaru do domácností, uprednostňuje pri hygienických výrobkoch vizuálny symbol kvetu pred technickým znázornením značky. Modrá farba navyše evokuje čistotu, pokoj a hygienu, symbolizuje stabilitu a v podvedomí sa spája s víťazstvom.

ČSOB štartuje novú kampaň
ČSOB odštartovala novú kampaň, ktorej hlavnou propozíciou sú hypotekárne úvery so špeciálnym protikrízovým balíčkom.

Kampaň je reakciou na takzvanú novú skutočnosť. "Uvedomili sme si, že sa zmenila realita a jej sme prispôsobili propozíciu i samotnú komunikáciu," hovorí Miroslav Puliš z oddelenia Brand Management & Advertising ČSOB Finančná skupina.

"Optimistický slogan Spolu tvoríme bohatší svet, a s ním aj tonalita komunikácie značky ČSOB, sa nezmenili," hovorí Ronald Lupták, Account Director z agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Zmena podľa neho nastala v obsahu, pretože značka ČSOB, ako prvá banka v rámci segmentu úverov na bývanie, nahlas hovorí to, čo si zákazníci v novej realite uvedomujú. "Možno nie je problém hypotéku získať, ale mať banku -- partnera, ktorá aj v 'ťažkých časoch` ponúkne zákazníkovi pomocnú ruku," uzatvára Lupták.

Vydavateľ SME verzus Lexa
Vladimír Lexa, otec bývalého šéfa SIS Ivana Lexu, uspel v spore na ochranu osobnosti s vydavateľstvom denníka Sme spoločnosťou Petit Press. Lexa spoločnosť žaloval za článok, ktorý vyšiel v denníku v septembri 2002 pod názvom Milionársky klan Lexovcov.

Bratislavský okresný súd nariadil vydavateľstvu, aby sa Lexovi ospravedlnil, nepriznal mu však nemajetkovú ujmu, ktorú bližšie nešpecifikoval. Rozsudok zatiaľ nie je právoplatný, obe strany sa môžu odvolať.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
16. máj 2024 00:05