StoryEditor

Aktivity mobilných operátorov

22.12.2004, 23:00

"Firemné darcovstvo a filantropiu vnímam ako aktivity, ktoré spoločnosti robia nad rámec svojich povinností uložených napríklad legislatívou či stanovami. Filantropia by mala byť súčasťou celofiremnej stratégie," uviedol pre HN riaditeľ divízie vonkajších vzťahov spoločnosti EuroTel Bratislava Juraj Droba.
Filantropia sa vo firme riadi prijatou stratégiou spoločenskej zodpovednosti. "Svojím členstvom v Business Leaders Fore sa hlásime k princípom spoločenskej zodpovednosti, pod ktorú patrí okrem iného aj firemná filantropia," doplnil. Spoločnosť sa zameriava na tri oblasti: pomoc znevýhodneným skupinám, podpora mládeže a vzdelávania a rozvoj miestnej komunity.
Eurotel daruje aj na úkor svojho zisku. Prerozdelenie dvoch percent daní je podľa neho súčasťou celkovej darcovskej stratégie firmy.
Spoločnosť Orange Slovensko je zriaďovateľom neinvestičného fondu Konto Orange. "Už od svojho vzniku podporuje filantropické a charitatívne projekty, najmä v školstve, regionálnom rozvoji a transformácii detských domovov. Sponzoringové aktivity sú jasne oddelené od filantropie, sú manažované našou firmou a financované zo samostatného rozpočtu," uviedla pre HN manažérka spoločnosti Beata Hlavčáková.
Možnosť poukázať dve percentá z dane využíva Konto Orange na získanie prostriedkov do svojho rozpočtu. Z nich sú podporované vybrané projekty odsúhlasené správnou radou Konta. Využitie takto získaných peňazí je komplikovanejšie ako pri priamych daroch. Dôvodom sú pravidlá vzťahujúce sa na nakladanie s prostriedkami zo štátneho rozpočtu, ale najmä polročný posun medzi plánovacím rokom Konta Orange a reálnym prevodom peňazí zo štátneho rozpočtu na jeho účet.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
02. máj 2024 12:22