StoryEditor

Slováci rozhodli: Vábiť bude olympiáda

02.01.2012, 23:00
Slováci menia hokejový šampionát za olympiádu. Práve na ňu sa chce v tomto roku spoliehať Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) pri lákaní nových turistov.

„Letné olympijské hry v Londýne a majstrovstvá Európy vo futbale budú veľkou príležitosťou pre komplexnú prezentáciu Slovenska v zahraničí,“ povedal HN generálny riaditeľ SACR-u Peter Belinský. Odborníci kroky agentúry považujú za otázne.

Strata času?
Minulý rok sa marketingové aktivity SACR-u sústredili hlavne na hokej. Z majstrovstiev sveta, ktoré na jar privítali Bratislava a Košice, chcela agentúra vytvoriť turistický magnet na dlhšie obdobie. Informačné brožúry, letáky, veľtrhy aj propagačné kampane sa niesli v duchu „hokejového Slovenska“.

Po roku sa chce štátny podnik vrátiť k spojeniu športu a cestovného ruchu.

„Ústredným podujatím roka 2012, kde pripravujeme kvalitnú propagáciu Slovenska, budú letné olympijské hry v Londýne,“ informovala Zuzana Nemcová, hovorkyňa SACR-u. Slováci chcú počas športového podujatia roka osloviť milióny turistov, ktorí navštívia Londýn. Práve to však môže byť podľa odborníkov problém.

„Myslím si, že lákať turistov na Slovensko počas olympijských hier v Londýne nie je optimálne,“ povedal Tomio Okamura, viceprezident Asociácie českých cestovných kancelárií a agentúr. Podľa jeho slov sa naše snahy stretnú s veľkou konkurenciou. „Britská a celosvetová kampaň spojená s olympijskými hrami bude taká silná, že ju Slovensko nemá šancu prehlušiť ani finančne, ani marketingovo,“ konštatuje Okamura.

Prioritou stále susedia
Alice Dvořáková, vedúca tlačového oddelenia Czech Tourism, sa ku krokom slovenských kolegov stavia opatrne. „Otázkou tu je, aké veľké budú na kampaň náklady a akým spôsobom bude vedená. Či má, napríklad, potenciál využiť úspešných športovcov a presadiť sa proti ostatným destináciám,“ hovorí Dvořáková. Podľa Pavla Kašubu, konateľa poradenskej spoločnosti Atlific, je každá propagácia prospešná. „Len treba dať pozor, aby to nedopadlo tak, ako pri kampani s majstrovstvami sveta v hokeji,“ vracia sa k nezdaru z minulého roka Kašuba.

Celkovo chce SACR vynaložiť na marketing osem miliónov eur, čo je mierny nárast oproti minulému roku. „Našimi prioritnými krajinami sú Česká republika, Poľsko, Nemecko, Maďarsko a Ruská federácia,“ vymenúva Belinský. Podľa jeho slov však agentúra pozerá aj po Ukrajine, Škandinávii či Taliansku.

Chýba rozlišovací motív
Pavol Kašuba pripomína, že na rozdiel od minulosti sa agentúra správne zamerala na okolité krajiny, stále však chýba hlavný motív. „Ide o to, aby si nás zahraniční turisti spájali s niečím konkrétnym. To tu doteraz nie je,“ konštatuje.

Podľa Okamuru by sme sa mali nechať inšpirovať krajinami ako Španielsko, Taliansko či Francúzsko. „Dôležité je klásť v kampani dôraz na výrobky s celoročnou využiteľnosťou, teda nehľadiac na počasie či ročné obdobie. Čo je práve napríklad gastronómia, svetoznámi rodáci a podobne,“ hovorí Okamura. V kampani SACR-u však na tento rok svietia „produkty spojené s turistikou a pobytom na horách, podujatia a akvaparky“.

V roku 2010 navštívilo Slovensko okolo 1,32 milióna turistov zo zahraničia a aktuálne čísla zo Štatistického úradu Slovenskej republiky hovoria o náraste tohto čísla za minulý rok o desať percent.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
20. apríl 2024 05:25