StoryEditor

Vinea sa presťahuje do Rajeckej Lesnej

02.04.2008, 00:00

Nealko nápoj vinea zostane lokálnou slovenskou značkou aj po prevzatí Kofolou, skupinou so stredoeurópskym pôsobením.
"Nebudeme sa za každú cenu snažiť tlačiť lokálne značky na cudzie trhy," vyhlásil v tejto súvislosti Jannis Samaras, šéf Kofoly, ktorú má pod kontrolou firma jeho rodiny KSM Investment sídliaca v Luxembursku. Vinea podľa neho síce "ten potenciál má, ale prerazenie na iných trhoch prichádza do úvahy až v strednodobom horizonte", teda o dva až päť rokov. Vinei podobný nápoj predáva Kofola v Česku pod značkou Top Topic už niekoľko rokov.
 
Hroznový nektár zo Žiliny
Kofola kúpila Vineu pred mesiacom od pezinského Vitisu a do konca roka presťahuje jej výrobu z Pezinka do svojho závodu v Rajeckej Lesnej pri Žiline. Tam už vyrába inú slovenskú značku Rajec, ktorú však -- na rozdiel od Viney -- predáva aj na českom trhu. Produktové portfólio v Rajeckej Lesnej dopĺňa nápoj Kofola Original.
Kofola sa však nesústredí len na slovenský a český trh, kde je dlhodobo na druhom mieste. Veľké ambície má aj v Poľsku. V prieniku na tento najväčší trh stredoeurópskeho priestoru krajín V4 jej má pomôcť zlúčenie s poľským výrobcom Hoop.
Po zlúčení budú mať súčasní majitelia Kofoly na čele s rodinou Samarasovcov 57 percent akcií novej spoločnosti Kofola Hoop kótovaných na varšavskej burze. Ďalších vyše 22 percent akcií bude v obehu na burzovom parkete, zvyšné podiely budú patriť poľskému podnikateľovi Marekovi Jutkiewiczovi (14,6 percenta) a fondu ING TFI (6,3 percenta).
Kofole sa zlúčením otvára cesta aj na rýchlo rastúci lukratívny ruský trh. Spoločnosť Hoop má totiž polovičný podiel vo firme OOO Megapack, ruskom výrobcovi perlivej vody Ivan Kwasin s vlastnou distribučnou sieťou.
Logistiku a distribúciu sa Kofola snaží budovať aj v Maďarsku, kde sa jej ani Hoopu nepodarilo doteraz výraznejšie presadiť.
 
Druhá Coca-Cola
Kofola má na Slovensku trhovú hodnotu 12,4 miliardy korún a s 12,6-percentným podielom na trhu je takmer rovnako silným hráčom ako globálny koncern Coca-Cola Beverages, ktorému patrí 13,9 percenta nášho trhu s nealko nápojmi.
Podľa trhového prieskumu agentúry AC Nielsen sú u nás v kategórii takzvaných kolových nápojov značky Kofola Original, RC Cola a Kofola Citrus dokonca obľúbenejšie ako Coca-Cola, Cola Light či Cola Zero.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 07:34