Netestujú len automobilky, ale aj desiatky ich dodávateľov. Závody v Trnave aj Žiline už s nimi spolupracujú. "Postupne nabiehajú na našu testovaciu výrobu áut, aby si zladili svoje kapacity s našimi požiadavkami," tvrdí hovorca slovenskej vetvy Kia Motors Dušan Dvořák.
Dodávateľské parky slovenských závodov automobiliek sú sústredené najmä na Záhorí, Považí a Kysuciach, teda na západnom a v časti stredného Slovenska. Diaľnice teda čoskoro zaplnia nákladiaky naložené autokomponentmi. "Dielce do áut sa budú dovážať najmä kamiónmi," potvrdil Dvořák.
Závody bude opúšťať denne tisíc áut a musia byť teda neustále zásobované. Slovensko nemá dopravné tepny dobudované tak, aby tento nápor zvládli. Chýbajú diaľnice najmä na severe krajiny. Stále je problematická premávka cez Považskú Bystricu, kde v jej centre je už teraz dopravný lievik.
Štát zatiaľ pristupuje k provizórnym riešeniam, kým nedostavia diaľničnú sieť. "Doprava na križovatke v Považskej Bystrici sa bude riadiť podľa nového označenia. Bude tam aj dispečing, aby sa dosiahla plynulá premávka cez stred mesta. Projekt vypracovala Žilinská univerzita," povedal hovorca ministra dopravy Tomáš Šarluška.
Slovensko chce dobudovať diaľničný ťah z Bratislavy po Žilinu do konca tohto roka. Úsek cez Považskú Bystricu však budú musieť stovky kamiónov spolu s tisícami osobných áut absolvovať centrom mesta. Ťažkosti by nemali byť s odvozom vyrobených áut, pretože 70 percent produkcie odíde zo závodu po železnici.