StoryEditor

Vykrádanie kamiónov zostáva často bez vinníkov

19.04.2006, 00:00
Autor:
TASRTASR

Agentúra pre medzinárodnú cestnú dopravu považuje za jeden z najväčších problémov súčasnej kamiónovej dopravy prepravu čínskeho tovaru, najmä textilu a obuvi. "Do jednej prepravy môžu byť zapojené aj štyri špedičné firmy a ešte odosielateľ a majiteľ, pričom každý z nich je z iného štátu. Následne je ťažké riešiť vzniknutý problém napríklad pri krádeži tovaru," tvrdí riaditeľ agentúry František Turak.
Najlepšia spolupráca pri riešení problému je podľa neho s ruskou políciou, ktorá má záujem vyriešiť prípady. Turak tiež ocenil spoluprácu so švajčiarskou políciou, ktorá sa nebráni poskytnúť potrebné informácie aj druhej strane pri pátraní po stratenom tovare, prípadne majiteľoch firiem so záväzkami voči prepravcom. "Spolupráca so slovenskou políciou kmitá niekde na konci chvosta mačky. Nie je vôbec dobrá a efektívna, okrem zložky Interpolu. Prokuratúra by mala byť hnacím nástrojom vo vzťahu k vyšetrovateľom. Realita je však iná," sťažuje sa Turak.
Dôvody havárií kamiónov vidí najmä v mikrospánku vodičov, ktorý spôsobujú alkohol a takzvaný turecký čaj, ktorý im má umožniť jazdiť dlhé hodiny, no následne na nich doľahne práve mikrospánok. Kamióny prepravcov sú často aj v zlom technickom stave, majú problémy najmä s pneumatikami. "Nepoznám dopravnú spoločnosť, ktorá by prezúvala pneumatiky dvakrát do roka. Celý rok jazdia na univerzálnych," zdôraznil.
Dopravcovia podľa neho rozmýšľajú nad kupovaním kamiónov prostredníctvom pôžičiek z bánk, nie cez lízing. Dôvodom sú problémy pri splácaní splátok, na ktoré nemajú peniaze, pretože splatnosť faktúr v kamiónovej doprave je bežne aj tri mesiace. Keď sa dostanú do omeškania viacerých splátok, lízingové spoločnosti im odoberajú kamióny a dopravcovia prídu nielen o vozidlo, ale aj o akontáciu, ktorú zaň zaplatili.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
20. apríl 2024 09:37