Flirt medzi francúzskym koncernom Pinault-Printemps-Redoute (PPR), ktorý vlastní luxusné značky Gucci a Yves Saint Laurent, a nemeckým výrobcom športových odevov a obuvi Pum, sa mení na vážnu záležitosť.
PPR sa dohodol s hlavnými akcionármi Pumy Güntherom a Danielou Herzovcami, ktorí kontrolujú maloobchodnú sieť Tchibo, na kúpe ich akcií, čím si zabezpečil podiel 27,14 percenta.

Akcionári sa tešia
Podľa Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) francúzsky koncern mieni predložiť dobrovoľnú akvizičnú ponuku. Cez svoju takmer stopercentnú dcéru Sapardis chce ponúknuť 330 eur v hotovosti za akciu Pumy, čím firmu hodnotí zhruba na 5,56 miliardy eur, v prepočte takmer 186 miliárd korún. Mayfair už svoj podiel predal, no dokončenie transakcie závisí od súhlasu protimonopolných úradov. PPR nebude mať problémy financovať akvizíciu, keďže už začiatkom roka potvrdil, že na akvizície má k dispozícii 1,5 miliardy eur. Navyše má nepoužité úverové prísľuby na päť miliárd eur, píše FAZ.
Predstavenstvo Pumy privítalo akvizíciu z Francúzska, ktorá podľa denníka Die Welt prinesie firme podporu finančne silného medzinárodného koncernu. "Predstavenstvo je presvedčené, že PPR je ideálnym partnerom pre Pumu," cituje denník šéfa spoločnosti Jochena Zeitza. Podľa jeho slov odporučia akcionárom, aby ponuku prijali.
Predseda Predstavenstva PPR Francois-Henri Pinault navyše vyhlásil, že zaručí samostatnosť Pumy a neplánuje žiadne personálne zmeny. Akvizícia Pumy je prvým veľkým strategickým manévrom 44-ročného šéfa PPR, ktorý pred dvomi rokmi vystriedal svojho otca Francoisa. Vďaka akvizícii sa možno Pinaultovi podarí vykročiť z tieňa svojho vplyvného otca a slávnej manželky Selmy Hayekovej.
Podľa Financial Times Deutschland však klan nežije len módou, k Pinaultovskému impériu okrem PPR patrí aj aukčný dom Christie's, vínne pivnice Chateau Latour pri Bordeaux a prvoligový futbalový klub mesta Rennes.

Budúcnosť je "lifestyle"
Pinaultova stratégia sa volá riadená diverzifikácia a postavila PPR na dva piliere: luxus a obchod. Puma je vhodná na posilnenie práve luxusnej oblasti. O to viac, že Puma sa vypracovala od športových odevov a obuvi na silnú lifestylovú značku.
Podľa Handelsblattu začiatkom 90. rokov tričká a topánky Pumy síce zapadali prachom v regáloch, no Zeitz z nej dokázal urobiť jedného z najziskovejších výrobcov športového tovaru sveta. Kým Puma v roku 1993 takmer skrachovala a mala hodnotu stotisíc eur, dnes stojí vyše päť miliárd.
Hoci je Puma malý výrobca, stále má potenciál, pretože v mnohých lifestylových oblastiach nie je vôbec zastúpená, napríklad v plávaní, outdoore, zimných športoch a cyklistike, píše Handelsblatt. Navyše začala organizovať činnosť v zahraničí vo vlastnej réžii, čo prináša vyššie tržby než distribútori a čoskoro chce vybudovať aj sieť vlastných obchodov. To je dôležité predovšetkým v Ázii, kde prakticky neexistujú špecializované obchody.