StoryEditor

Téčka spoja sily

01.02.2007, 23:00
Hoci v Deutsche Telekome ubehli od nástupu nového generálneho riaditeľa necelé tri mesiace, personálne zemetrasenie, neustály pokles akcií, znižovanie ziskov a ohlásené zmeny dávajú tušiť, že gigant bude musieť bojovať o svoje pozície.

Hoci v Deutsche Telekome ubehli od nástupu Reného Obermanna do funkcie generálneho riaditeľa necelé tri mesiace, personálne zemetrasenie v celej skupine, neustály pokles hodnoty akcií, znižovanie výhľadu ziskov a ohlásené zmeny dávajú tušiť, že telekomunikačný gigant bude musieť bojovať o priazeň zákazníkov oveľa viac ako predtým.
Jednou z ciest, ako dosiahnuť lepšie výsledky a spokojnosť zákazníkov, má byť aj spolupráca jednotlivých firiem v skupine. Spoločnosť chce bojovať o zákazníkov používateľsky priateľskými službami, kvalitou siete aj cenou. Posilnená pozícia ľudí z divízie T-Mobile v Deutsche Telekome je jasným signálom, že T-Com a T-Mobile budú k sebe bližšie ako predtým.

Hľadajú synergie
Na programe dňa je podľa Timotea Hottgesa, člena vedenia Deutsche Telekomu, skombinovanie predností jednotlivých firiem v spoločnej starostlivosti o zákazníkov. Signálom bol na Slovensku vznik siedmich T-Centier, ponúkajúcich služby pre klientov obidvoch operátorov.
"Dosiahnutie synergií medzi pevnou a mobilnou divíziou je dôležitým pilierom, na ktorý sa sústreďuje stratégia Slovak Telekomu," hovorí riaditeľ korporátnej komunikácie spoločnosti Ján Kondáš. Vlani firma previazala stratégiu T-Comu a T-Mobilu v oblasti širokopásmového internetu. Ten priniesol aj ponuku prvých spoločných balíkov DSL internetu a mobilného hlasu.
Skupina Slovak Telekom chce v blízkej budúcnosti pokračovať aj v identifikácii oblastí pre optimalizáciu prevádzkových a investičných nákladov. Snahou je zefektívniť riadiaci model a procesy na úrovni skupiny a ďalej rozvíjať príležitosti v krížovom predaji a rozvoj portfólia konvergovaných služieb v pevnej a mobilnej sieti.
Predčasné je dnes podľa Jána Kondáša hovoriť o prípadných budúcich zmenách v riadiacej štruktúre skupiny, keďže o zmenách takéhoto charakteru rozhodujú akcionári.

Budúcnosť v priblížení
Nevyhnutnosťou, pri poklese cien telekomunikačných služieb a neustále sa zvyšujúcej konkurencii, bude nájsť v štruktúre oboch firiem prvky, ktoré bude môcť riadiť jeden tím. Nemusí pritom ísť len o oblasť financií, obstarávania či informačných technológií. Operátori môžu na dynamickom trhu zladiť aj časť svojej produktovej ponuky a balíčky služieb.
Spoločné kroky sa dajú očakávať aj v oblasti predaja a marketingu. Medzi priority Deutsche Telekomu na nemeckom trhu, kde obsluhuje 33 miliónov zákazníkov pevných liniek a 31 miliónov používateľov mobilov, patrí obrana trhových pozícií, expanzia na dynamicky sa rozvíjajúcom trhu DSL pripojenia, rozvoj telefonovania cez internet a prienik služieb triple play do domácností.
Dôležitým odkazom je napokon aj skutočnosť, že operátor sa chce viac ako predtým zamerať na prepracovanosť svojej ponuky smerom k rodinám, mladej generácii a malým podnikateľom.

Kto sa má zblížiť
Slovak Telekom
- súčasť nadnárodnej skupiny firiem Deutsche Telekom Group. Majoritným akcionárom Slovak Telekomu je Deutsche Telekom s podielom 51 percent, ministerstvo dopravy vlastní 34 percent akcií a FNM 15 percent akcií.
T-Com - obchodná značka pre poskytovanie produktov a služieb pevnej siete.
T-Mobile - člen skupiny T-Mobile International, ktorá je súčasťou skupiny firiem Deutche Telekom. Stopercentným vlastníkom slovenského T-Mobilu je Slovak Telekom.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. apríl 2024 19:34