Výstavba závodu PSA Peugeot Citroën prebieha podľa harmonogramu. Na júl sú naplánované statické skúšky, v septembri budú dynamické a 28. novembra by automobilka mala vyrobiť v Trnave prvé vozidlo. Uviedol to šéf logistiky Gérard Graufogel. Oficiálne sa podľa neho výroba v Trnave začne na budúci rok 25. júna, pričom ročná kapacita závodu je nastavená na 300-tisíc vozidiel ročne. Bude to najväčší objem výroby PSA v strednej a východnej Európe. V štyroch závodoch -- v lisovni, zvarovni, montáži a lakovni -- automobilka zamestná 3 500 ľudí. Graufogel zdôraznil, že PSA zabezpečuje riadenie a kontrolu kvality počas jednotlivých výrobných fáz aj u dodávateľov -- od prípravy vývoja produktov až po kontrolu kvality výrobného procesu. V systéme má deväť krokov, ktoré uplatňuje u dodávateľov so stredne veľkým a veľkým rizikom, a šesť krokov u dodávateľov s nízkym rizikom. Kontrola sa dotýka kvality produktu, ako aj samotného procesu výroby. Jednou z podmienok pri výbere dodávateľov je, že tí budú musieť pri komunikácii s PSA zabezpečovať výmenu elektronických dát v systéme Elektronic Data Interchange (EDI). Keďže pri balení komponentov v PSA sa zriedkavo používajú kartóny, automobilka žiada kovové alebo plastové obaly. PSA zodpovedá a riadi aj dopravu od skladu dodávateľa až po hlavný závod. Súčasne s informáciou dodávateľovi, kedy si prídu pre dodávky, ju zasiela aj dopravnej firme Gefco, ktorá presne vie, kedy musí mať súčiastky na prepravu u dodávateľa pripravené.
StoryEditor
PSA predstavil kritériá výberu
Výstavba závodu PSA Peugeot Citroën prebieha podľa harmonogramu. Na júl sú naplánované statické skúšky, v septembri budú dynamické a 28. novembra by automobilka mala vyrobiť v Trnave prvé vozidlo.