StoryEditor

Kúpa Reeboku vážne ovplyvní trhy

08.08.2005, 00:00
Autor:
TASRTASR

Prevzatie tretieho najväčšieho výrobcu športovej obuvi na svete Reebok dvojkou v sektore, spoločnosťou Adidas, povedie na globálnom trhu s celkovým obratom 33 miliárd USD k ďalekosiahlym zmenám. Pre menších konkurentov ako Puma či americký výrobca športovej obuvi New Balance Athletic Shoe bude transakcia podľa pozorovateľov znamenať silný tlak.
Ako ďalej analyzuje nemecká tlačová agentúra DPA, hlavným motívom Adidasu pri kúpe Reeboku za 3,8 miliardy USD je získať silnejšiu pozíciu na americkom a svetovom trhu voči nepopierateľnej jednotke v brandži, spoločnosti Nike. Výsledok prinesie enormné zmeny predovšetkým na americkom trhu so športovou obuvou, na ktorý pripadá takmer polovica celosvetového obratu. Menší výrobcovia, ktorí sa chcú presadiť na tomto trhu, budú musieť veľmi veľa investovať, vysvetľujú znalci amerického trhu. Dôvodom je, že Adidas a Reebok budú mať podľa odhadov v USA dohromady podiel 21 percent a na svetovom trhu 25 percent. Puma už v súčasnosti hľadá akvizície.
Najväčší európsky výrobca športových potrieb Adidas bol v USA s doterajším trhovým podielom 8,9 percenta relatívne slabý a bol dokonca až za Reebokom s jeho trhovým podielom 12,2 percenta, ako aj za firmou New Balance. Firme sa v uplynulých 20 rokoch nikdy poriadne nepodarilo spopularizovať svoju kvalitnú športovú obuv vo veľkých amerických mestách u mladých ľudí tak, ako americkým výrobcom, píše ďalej DPA. Reebok sa oproti tomu zdôraznením tzv. hip-hop kultúry a s odvážnym dizajnom v minulých rokoch v USA dobre presadil. Teraz bude mať Adidas spolu s Reebokom vďaka širšej ponuke a väčšej spoločnej údernej sile možnosť výhodnejšie umiestniť svoju obuv a ďalšie športové výrobky v amerických obchodoch a premyslenejšie môžu firmy vystupovať aj v reklame.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
26. apríl 2024 13:42