StoryEditor

Železnice chcú zrýchliť hlavnú trať na severe, únia prispeje desiatkami miliónov

11.07.2017, 00:00
Stanica Žilina je druhým najdôležitejším uzlom. Spája Slovensko so susedným Poľskom a Českom, upozorňuje bývalý riaditeľ národného dopravcu.

Železnice chystajú ďalšiu súťaž na zrýchlenie hlavnej trate. Na nové koľaje na 8,5-kilometrovom úseku od Žiliny po Strečno prispeje Európska únia 50 miliónmi eur. Koľko bude stáť celá stavba spolu, nie je jasné, rovnako ako termín súťaže. Železnice tvrdia, že to budú vedieť až po uzavretí grantovej dohody.


Vyžadujú 160-kilometrovú rýchlosť
Len pred niekoľkými dňami pritom Železnice spustili súťaž na zlepšenie úseku medzi Popradom a Štrbou. Aj pri Strečne Brusel očakáva, že vlaky pôjdu až 160-kilometrovou rýchlosťou. Ani v tomto prípade to nebude možné hneď. Na vysokú rýchlosť totiž treba inštalovať európsky zabezpečovací systém ETCS. Ten sa zatiaľ neobjednal ani pre úsek Poprad...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi 02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje​ 03 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 04 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh 05 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
09. máj 2024 23:45