StoryEditor

Kapacita koľají je už teraz na hrane. Hlavná stanica môže prísť o jedno nástupište

02.06.2021, 00:00
Štúdia spred pár rokov ukázala, že vstupná brána do Hlavného mesta by sa zaobišla aj bez jedného perónu. Analytici z ministerstva financií však výstupy kritizujú.

Bratislavská stanica s ikonickou prístavbou nazývanou aj „skleník“ je vďačným objektom kritikov. Tí si ju s chuťou podajú najmä pre jej vizuálne nedostatky. Tie má v budúcnosti vyriešiť architektonická súťaž. Je tu však ďalší, z funkčnej stránky dôležitejší problém, ktorý zamestnáva odborníkov. Obmedzená kapacita koľají, ktorá už je teraz na hrane.

Vstupná brána Bratislavy vybaví denne asi 200 vlakov osobnej dopravy. Na porovnanie, rozmermi podobná brnianska zvládne za deň aj dvakrát toľko. V budúcnosti by ich počet na Hlavnej stanici mohol byť ešte nižší. Štúdia zverejnená pred troma rokmi, ktorá posudzovala celý železničný uzol v Bra...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-06 09:02:29 - Feat.: - Title: Realitný boom v Bratislave: Dopyt po novostavbách v hlavnom meste výrazne vzrástol 02 - Modified: 2024-05-06 08:29:55 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy je prejazdný len jeden pruh 03 - Modified: 2024-05-04 08:14:14 - Feat.: - Title: Slávny oscarový herec bude tento piatok v Bratislave. Poznáte ho? 04 - Modified: 2024-05-03 10:43:18 - Feat.: - Title: Tip na nenáročnú turistiku: Len na skok od Bratislavy ťa čaká jeden z najkrajších výhľadov na západe Slovenska 05 - Modified: 2024-05-03 08:31:03 - Feat.: - Title: Bývanie v Bratislave je drahšie, nájomné sa zvyšuje. Hodnota rastie aj starším bytom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. máj 2024 23:40