StoryEditor

Nakupujeme čoraz viac „slovenské“

13.06.2019, 00:00
Podiel domácich produktov už druhý rok za sebou mierne stúpa. Oproti iným krajinám však zostáva nízky.

V obchodoch si môžeme vyberať čoraz z väčšieho počtu slovenských potravín. Dokazujú to výsledky najnovšieho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska, podľa ktorých podiel domácich výrobkov v našich reťazcoch dosiahol 38,6 percenta.


Čo presne toto číslo znamená? V roku 2011 boli slovenské a zahraničné výrobky zastúpené v pomere 50 na 50. Postupne sa však slovenské produkty z pultov vytrácali. Takto to pokračovalo až do roku 2017, keď bol zaznamenaný najnižší podiel domácich produktov v našich obchodoch, a to 37,2 percenta. Vlani sme sa však odrazili od dna a podiel domácich výrobkov nepatrne stúpol....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-14 13:00:53 - Feat.: - Title: Potraviny na Slovensku lacnejú. Tento trend by mohol pokračovať, predpovedajú analytici 02 - Modified: 2024-05-17 13:42:34 - Feat.: - Title: Plány Biedronky na Slovensku sa pohli. V hre je prvých osem lokalít, aj satelit pri Bratislave 03 - Modified: 2024-05-17 13:36:57 - Feat.: - Title: Ako sa posledné dni menili ceny? Obchody dali na jednu stranu mlieko či syry, na druhú čokoládu a sladkosti 04 - Modified: 2024-05-14 08:57:34 - Feat.: - Title: Inflácia je najnižšia za posledné tri roky, zvýšilo ju vládne opatrenie. Rast cien potravín sa zastavil 05 - Modified: 2024-05-13 11:00:00 - Feat.: - Title: Influencerka Karolína Shawty: Ľudia o mne nevedia, že dokážem uloviť rybu či založiť oheň
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. máj 2024 08:02