24.05.2016, 00:00

Štát má nový biznis. Zarába na diaľničných známkach

Príjmy z poplatkov za používanie slovenských „prémiových“ ciest by mohli podľa odborníka stúpnuť aj o 40 percent.

Štát má nový biznis. Zarába na diaľničných známkach
Zdroj: Dreamstime

Hoci systém diaľničných e-známok nefunguje tak, ako má, štát na ňom dokáže zarobiť. Diaľničiari avizovali, že príjmy z predaja známok im stúpli. Od januára do apríla vybrali 43 miliónov eur, čo je o pätinu viac ako za rovnaké obdobie v minulom roku.

Odborník na dopravu Ondrej Matej však tvrdí, že tržby by mohli vystreliť ešte vyššie. „Štát by mohol na diaľničných známkach získať o 40 percent viac. V optimálnom a poctivom móde,“ povedal Matej. Podľa prepočtov by tak do rozpočtu pritieklo až 82 miliónov. No iba v prípade, ak by všetci vodiči jazdili poctivo, s e-známkou. Odborník vychádzal z výpočtov Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo o parkovnom. Tvrdí totiž, že v prípade poplatku, keď sa parkovné nevyberá cez rampu alebo kamerovým systémom, je únik na t

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.