11.05.2014, 23:58

Na top post diaľničiarov ide Žilinčan

Zistenie HN. Novým investičným riaditeľom NDS sa môže stať Pavol Kováčik.

Podpis pod najdlhší a najdôležitejší úsek na diaľnici D1 – tunel Višňové, určenie trasy na úseku Turany – Hubová či rozhodenie zákaziek na trhu za stovky miliónov eur. Aj to bude v najbližších týždňoch čakať nového investičného riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti. Nástupcom exriaditeľky Viktórie Chomovej sa podľa zistení HN má stať bývalý šéf stavebnej spoločnosti – Inžinierske stavby Košice – Pavol Kováčik. Ten informácie HN nepotvrdil. „Nebudem to komentovať. Uvidíme, čo bude ďalej,“ reagoval pre HN samotný Kováčik.

Stavbárom šéfoval tri roky

V stavbárstve sa však Kováčik, ktorý býva neďaleko Žiliny, nepohybuje dlho. Je totiž strojárom a svoju pracovnú kariéru začínal v strojárskej spoločnosti ZVL Vural. Po revolúcii z tohto odvetvia vypadol a zamestnal sa vo firme zaoberajúcej sa nákupom akcií – Service Broker. Do vedenia košickej stavbárskej spoločnosti – Inžinierske stavby sa dostal až pred dvanástimi rokmi. Z vedenia po dvoch rokoch odišiel, aby sa napokon pred tromi rokmi stal šéfom tejto stavebnej spoločnosti. A hoci vo firme nestojí v čele už od konca minulého roka, dodnes v nej pôsobí ako člen predstavenstva.

Počas jeho pôsobenia títo stavbári získali jednu veľkú stavebnú zákazku a množstvo menších. Koncom vlaňajška s nimi štátni diaľničiari podpísali zmluvu na výstavbu takmer 10-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R2 Ruskovce – Pravotice. Podnik získal zákazku aj na rekonštrukciu jedného z kľúčových mostov v metropole východu – v Košiciach.

Má rozbehnúť výstavbu ciest

Kedy by mohlo prísť k vymenovaniu nástupcu Chomovej ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) nekomentovalo. Takisto nekomentovalo ani informácie HN o tom, že by sa Kováčik mohol stať novým šéfom štátnych stavieb. „Do vymenovania nového investičného riaditeľa je funkciou dočasne poverený riaditeľ úseku spoplatnenia a IT a člen predstavenstva NDS Milan Rác,“ povedal hovorca rezortu Martin Kóňa.

Nech si už zasadne na stoličku nového investičného riaditeľa ktokoľvek, nebude mať ľahkú pozíciu – odkazujú odborníci. Ako povedal napríklad šéf Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák, hlavnou úlohou bude splnenie ambiciózneho plánu rezortu Jána Počiatka. Do roku 2016 chce rezort rozostavať celkovo 300 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. „Najbližšie roky budú zamerané na výstavbu, nie prípravu. Väčšina verejného obstarávania je za Národnou diaľničnou. Teraz to bude o tom, ako si poradia s riadením stavieb,“ povedal investičný riaditeľ štátnych diaľničiarov z čias ministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) Juraj Čermák.

Mesiac bez riaditeľa

Počiatek Chomovú z pozície investičnej riaditeľky Národnej diaľničnej odvolal koncom apríla. Za jej odvolaním mohli byť podľa šéfa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja (SDKÚ-DS) viaceré dôvody. Medzi nimi aj preventívne odvolanie v súvislosti s pádom mostnej konštrukcie pri Kurimanoch. Konkrétne dôvody však rezort nespresnil. „Pani Chomová posilní tím ministerstva dopravy, kde budú jej odborné schopnosti využité pri práci s infraštruktúrnymi projektmi financovanými z eurofondov,“ povedal Kóňa.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.