03.09.2015, 00:00

Tesla spustila predaj dlhoočakávaného auta. Stojí 132-tisíc dolárov

Záujemcovia o nový elektromobil Tesla sa dočkali. Spoločnosť amerického miliardára a inovátora Elona Muska totiž dala do predpredaja svoj najnovší kúsok – crossover Model X. Šťastlivci si už teraz môžu dolaďovať detaily na svojom novom elektromobile. Tesla im totiž umožnila vybrať si farbu vozidla, veľkosť kolies, interiérové doplnky a ďalšie drobnosti.

Firma prvýkrát oficiálne zverejnila aj cenu. Model X Signature s plnou výbavou sa bude predávať za zhruba 132-tisíc dolárov. Edícia určená verejnosti by mala prísť na trh koncom roka za približne 75-tisíc dolárov.

Limitovaná edícia

Prvých pár kusov limitovanej edície Model X Signature pre predregistrovaných záujemcov sľubuje Tesla dodať už do konca septembra. Koncom roka chce už spoločnosť Elona Muska rozbehnúť masovú výrobu X-ka.

Crossover, na ktorý sa už dlho čakalo, má pre svojich budúcich zákazníkov pod kapotou pripravenú batériu s výkonom 90 kilowattov za hodinu. Na jedno nabitie zvládne až 380 kilometrov. Zrýchlenie z nuly na sto dosiahne za 3,8 sekundy a rozbehnúť sa na maximum znamená jazdu rýchlosťou 250 kilometrov za hodinu.

Presná cena Modelu X mimo limitovanej série ešte nie je známa, predstavitelia spoločnosti Tesla však už niečo naznačili. „Vybavenie a ceny Modelu X budú porovnateľné s Modelom S, ktorý je momentálne v predaji,“ tvrdí firma.

Základná cena S-ka sa začína na 75-tisíc dolárov. Vysoká cena uvádzacieho modelu Signature je podľa firmy porovnateľná s uvádzacím modelom S-ka a je odvodená od plného vybavenia vozidla. Doň patrí aj Ludicrous Mode, teda „absurdný režim“. Ide o vtipne nazvané zlepšenie, ktoré umožní autu zrýchlenie z nuly na sto len za 3,2 sekundy.

Oprah efekt

V atraktivite Tesly však teraz zrejme zohrá úlohu aj nový faktor, nielen inovácie a prestíž. Známa americká moderátorka a televízna osobnosť Oprah Winfrey totiž na svojom twitterovskom účte zverejnila fotku počas testovacej jazdy sedanu Model S so slovami „Moja nová Tesla“.

Spoločnosť teraz čaká, či sa dostaví takzvaný Oprah efekt, keď predaj výrobkov, ktoré Winfrey verejne vychváli, prudko narastie. Zároveň by to mohlo Tesle pomôcť transformovať sa na výrobcu automobilov aj pre bežných ľudí.