31.07.2015, 00:00

V megaprojekte Bory je pusto. „Aspoň sa netlačíme,“ hovoria zákazníčky

Obrovské nákupné centrum otvorili po ôsmich rokov príprav v novembri. Jeho návštevnosť je zatiaľ v nábehovej krivke.

V megaprojekte Bory je pusto. „Aspoň sa netlačíme,“ hovoria zákazníčky

„Výhodou tohto obchodného centra oproti ostaným je, že tu nie je veľa ľudí, takže sa nám pohodlnejšie nakupuje,“ zhodujú sa Gabika a Silvia, pravidelné návštevníčky Bory Mall. Bratislavské nákupné centrum otvorila finančná skupina Penta Investments po dlhých rokoch príprav a odkladaní termínov minulý rok v novembri. Boli sme sa pozrieť, ako sa mu darí po viac ako pol roku od otvorenia.

Sama na nákupoch

Gabika a Simona majú pravdu. Tlačiť s ostatnými zákazníkmi sa tu veru nemusia. Je štvrtok, čas obeda a o preplnenom nákupnom centre nemôže byť ani reč. Práve naopak. Hoci „vzdušný“ dojem môžu navodzovať aj veľkorysé priestory, niekedy sa na chodbe ocitáme samy. Čakajúcich ľudí nestretávame ani pred pobočkami bánk, mobilných operátorov či pošty.

 

A napriek tomu, že výklady sú honosné a kilogramy tovaru rozvešané, mnohé obchody zívajú prázdnotou. Teda až na znudené predavačky za pokladnicami, ktoré zatiaľ márne čakajú na zákazníkov. „Počas pracovného týždňa je to doobeda s tržbami horšie. Poobede sa to zlepší,“ vysvetľuje mi predavačka bižutérie Zuzka. Lepšie je to podľa nej počas víkendov. Kým cez týždeň má tržbu do sto eur, v sobotu či nedeľu je to dvojnásobok.

Ľahšie zo Záhoria

„Určite by sme si predstavovali viac zákazníkov, ale centrum sa ešte len rozbieha,“ hovorí predavačka kabeliek, ktorá nechce byť menovaná. Dnes ešte nič nepredala, ale večer si určite niekto príde niečo kúpiť. „Trošku pomohlo otvorenie nového kina i detského sveta, ale ešte to nie je ono. Ľudia skôr reagujú, keď sú nejaké akcie,“ pokračuje s tým, že celkovej návštevnosti by prospelo aj zlepšenie mestskej dopravy, keďže Bory Mall sa nachádza v odľahlej časti medzi Lamačom a Devínskou Novou Vsou. A, paradoxne, k nemu majú lepší prístup „cezpoľní“. „My sme z Malaciek a keď ideme do Bratislavy, Bory Mall máme po ceste. Je pre nás výhodnejšie prísť sem a nezachádzať do centra mesta. Aj s parkovaním je to ľahšie,“ konštatujú Gabika so Silviou, ktoré si pochvaľujú aj široký výber značiek.

Uprostred ničoho

Bory rátajú s vybudovaním celej štvrte a k obchodom by mali pribudnúť aj bytové jednotky. „Bory Mall je v nábehovej krivke návštevnosti ako štandardne nové nákupné centrum. Čoraz viac ľudí svoje návštevy opakuje a široká ponuka služieb a obchodov si nachádza svojich zákazníkov počas celého týždňa,“ uvádza marketingový manažér Bory Mall Marian Hornyák. Ten pokračuje, že neustále pribúdajú nové prevádzky, čoskoro otvorí svoje prvé vonkajšie ihriská Golem club, pribudnú aj elektronabíjacie stanice pre automobily.

Za očakávaniami

Podľa odborníkov sa však poloha nákupného centra ukazuje ako jeho brzda. „Ľudia sem jazdia skôr na víkendové než na každodenné nákupy. To so sebou nesie síce vyššie priemerné tržby na jedného zákazníka, na druhej strane je ich celkový počet je nižší,“ uvádza analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub. Je tak na developerovi, aby dokázal pritiahnuť dostatočný počet zákazníkov. „Filozofia nákupného centra bola správna, ale návštevnosť nebola taká, ako sa očakávalo,“ tvrdí analytik agentúry prieskumu trhu Terno Ľubomír Drahovský. Ak to takto bude pokračovať ďalej, predajcovia môžu podľa neho začať rokovať o prijateľnejšej výške nájmov. „Ak nenájdu spoločnú cestu, tak sa budú obchodníci sťahovať do iných prevádzok,“ uzatvára Ľubomír Drahovský.

Súvisiace články

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.