Ondrej Matej (SDKÚ-DS), šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, pre HN:

Spoločnosť Hant podala námietky na dva diaľničné úseky, a to D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a D3 Žilina Strážov – Žilina-Brodno. Nehrozí posun termínov začiatku výstavby na budúci rok?

Samozrejme, že je to ohrozené. Nestihne sa totiž pripraviť stavenisko. Keby tie neboli, aspoň by sa začalo s prípravnými prácami a o rok by sa práce mohli rozbehnúť naplno. Takto sa to posúva o rok.

Čo je dôvodom týchto námietok?

Stavebníctvo je na tom tak zle, ako asi nebolo za posledných desať rokov. Platobná neschopnosť rozbila subdodávateľské väzby a firmy si robia zle. Dnes totiž to nie je o tom, robiť veci dobre, ale o tom, že keď nemám robotu ja, tak nech ju nemá nikto.

Ale veď práve týchto päť tendrov malo pomôcť.

Áno, malo. Asi však nepomohli, keďže tendre boli vypísané tak, ako boli.

Čo môže stavebníctvu pomôcť?

Stále je to o tom istom. Štát musí byť schopný každoročne vypísať tendre v objeme 1,2 miliardy eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.