29.10.2007, 08:03

Microsoftu chýba reklama

Nový operačný systém Vista, ktorý bol uvedený na trh začiatkom tohto roka sa nepredáva podľa očakávaní Microsoftu. Odborníci na mediálnu komunikáciu sa zhodujú, že za nižším predajom je slabá reklamná a informačná kampaň, ale hlavne absentujúca reklama v televízii.

V porovnaní s operačným systémom (OS) Windows XP, ktorý uviedol Microsoft v roku 2001 je predajnosť OS Vista o 60% nižšia. Vyplýva to zo zistení NPD Group. Chris Swenson, softvérový analytik predpokladá, že za týmto rozdielom je marketingová komunikácia spoločnosti Microsoft. Podľa Swensona je hlavnou príčinou najmä absentujúca televízna reklama.

 

Windows Vista
Slabý dopyt po novom operačnom systéme je okrem chýbajúcej televíznej podpory podmienený aj inými faktormi. Svoj podiel na tom majú aj výrobcovia počítačov, ktorí pred časom požiadali Microsoft o predĺženie distribúcie systému Windows XP. Nezanedbateľným je však aj fakt, že podiel firmy Apple a jeho produktov na trhu rastie. Zaujímavý bude preto marketingový súboj Visty a operačného systému Leopard, ktorý predstavila firma Apple koncom minulého týždňa. S istotou je však možné povedať, že Apple na rozdiel od Microsoftu komunikuje svoju značku a produkty aj  aj prostredníctvom televízneho mediatypu.

 

Vista si každopádne bude musieť nájsť svoju cestu ako sa dostať do povedomia verejnosti. Táto cesta však bude komplikovaná a bez podpory televíznej reklamy nebude možná, respektíve bude značne obtiažna. Podľa odborníkov Microsoft v najbližšom čase nebude vyvíjať viditeľnejšie úsilie, ktoré by predstavilo Vistu prostredníctvom televíznej reklamy.

 

Microsoft investoval do propagácie Windows XP od jeho uvedenia na trh v roku 2001 približne 332,3 mil. USD, čo je v prepočte viac ako 7,63 mld. Skk. Na Vistu investovala firma zatiaľ „len“ necelých 82 mil. USD (1,82 mld. Skk).

 

Zdroj: BrandWeek.com