14.04.2005, 20:12

Zisk PepsiCo na svetovom trhu rastie aj napriek problémom ľudí s obezitou

Zisk PepsiCo Inc., druhého najväčšieho výrobcu nealkoholických nápojov na svete, sa v 1. štvrťroku 2005 medziročne zvýšil na základe úspešného pôsobenia na medzinárodnom poli a tiež vďaka zvýšeniu cien produktov vyrábaných v kľúčovej pobočke v Severnej Amerike.
Spoločnosť hospodárila v 1. kvartáli tohto roka so ziskom 912 miliónov USD, čo je v prepočte 27,23 miliardy SKK, ktorý sa medziročne zvýšil o 108 miliónov USD. Príjmy vzrástli z 6,12 miliardy na 6,59 miliardy USD, pričom celkový objem predaných produktov sa v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2004 zvýšil o 4 %. Zisk severoamerickej divízie s rýchlym občerstvením Frito-Lay však poznačili rastúce náklady na palivá a energiu.
Široké portfólio produktov spoločnosti PepsiCo umožnilo firme zvýšiť zisky aj napriek zdravotným ťažkostiam a problémom populácie s obezitou, keď táto skutočnosť poznačila hospodárenie konkurentov podnikajúcich v sektore nealko nápojov a občerstvenia.
Informovala o tom agentúra Reuters.
(1 USD = 29,861 SKK)