StoryEditor

Bohatí, slávni a nároční

05.04.2007, 00:00

Sú mladí, drzí, hluční a dievčatá privádzajú do šialenstva. Deti sa kvôli nim začínajú učiť po nemecky. Ovládajú rádiá aj rebríčky predajnosti. Tokio Hotel.
Mladí milionári
Dvojičky Bill a Tom Kaulitzovci sa hudbe venovali už od detstva. Bill spieval a písal texty, Tom hral od šiestich rokov na gitare. V roku 2001 sa na jednom z koncertov v ich rodnom meste Magdeburgu stretli s basgitaristom Georgom Listingom a bubeníkom Gustavom Schäferom. Založili skupinu Devilish. V roku 2003 postúpil Bill do finále nemeckej súťaže StarSearch, kde si ho všimol producent Peter Hoffman, ktorého tím pracoval napríklad pre The Coors, Sarah Brightman či Faith Hill. Štvoricu mladých chlapcov premenoval na Tokio Hotel (Tokio ako živé a pulzujúce mesto a Hotel vyjadruje, že kapela je neustále na cestách) a uzavrel pre nich nadštandardnú zmluvu s Universal Music. To podľa nemeckého magazínu Bild und Sonntag znamená, že skupina má z predaja albumov až 26 percent (oproti obvyklým 18 -- 24) a zisky majú aj z predaja lístkov na koncerty či reklamných predmetov. Debutový album Schrei zarobil kapele 1,3 milióna eur. A ďalšie státisíce im na kontá nabiehajú od 23. februára, keď vyšiel ich druhý album Zimmer 483. "Máme všetci oddelené kontá, kam peniaze idú. Neviem presne povedať, koľko tam teraz je. Keď sa mi však niečo páči, môžem si to kúpiť," povedal pre magazín Bild am Sonntag Bill Kaulitz.
Hra na Madonnu
Napriek tomu, že vek Tokio Hotel sa pohybuje od 16 do 18 rokov, čaru šoubiznisu už stihli podľahnúť priam ukážkovo. Organizátorom slovenského koncertu, ktorý sa uskutoční priamo na Veľkonočnú nedeľu v bratislavskej Incheba Expo Aréne, nadiktovali dlhý zoznam požiadaviek. Teplota v koncertnej hale napríklad nesmie prekročiť 24 stupňov Celzia, v šatni musí byť pripravených 70 osušiek a 60 menších uterákov. Okrem tradičnej výbavy v nej požadujú aj tzv. wellness miestnosť, do ktorej si umiestnia vlastný stolnotenisový stôl a stolný futbal. K dispozícii má byť aj telocvičňa a pripojenie na vysokorýchlostný internet. Nemeckí tínedžeri si dokonca privedú vlastného kuchára.
Keď už toľko pýtajú, mali by ponúknuť ozajstnú kvalitu. Avšak ohlasy z Prahy, kde konečne odštartovali svoje európske turné (kvôli príprave vraj "bombastického pódia" ho o dva týždne odložili), sú rozpačité. Ako prezradili českí organizátori, kinderpunkeri boli ešte akýsi roztrasení a s publikom takmer nekomunikovali. Navyše na poslednú chvíľu zakázali akékoľvek fotografovanie, čo podľa Zuzany Habodászovej z agentúry XL Promotion, ktorá koncert organizuje na Slovensku, doteraz urobila len Madonna. Zdá sa teda, že mládencom (a najmä asi ich manažérom) stúpa sláva hlavy. mp

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 02:39