StoryEditor

Balík možno poistiť proti poškodeniu

15.03.2005, 23:00
Klient zaplatí kuriérskej spoločnosti za expresné doručenie balíka. Počas jeho prepravy sa však poškodí. Ako by mala kuriérska spoločnosť v tomto prípade postupovať? Môže klient predísť komplikáciám? Všetko je jednoduchšie ak si klient prepravovaný tovar poistí. Je to možné vo vnútroštátnej ako aj v medzinárodnej preprave.

Klient zaplatí kuriérskej spoločnosti za expresné doručenie balíka. Počas jeho prepravy sa však poškodí. Ako by mala kuriérska spoločnosť v tomto prípade postupovať? Môže klient predísť komplikáciám?
Ak sa tovar počas prepravy poškodí, spíše kuriérska spoločnosť najprv škodový zápis. V prípade, že tovar kuriéri doručovali do zahraničia, pošle sa späť do krajiny odoslania. "Tu si odosielateľ môže podať reklamáciu," hovorí Katarína Bolgáčová, marketingová manažérka DHL Express Slovakia. Kuriérska spoločnosť po uznaní reklamácie vzniknutú škodu uhradí. Všetko je jednoduchšie, ak si klient prepravovaný tovar poistí. Je to možné vo vnútroštátnej, ako aj v medzinárodnej preprave. Niektoré spoločnosti poisťujú tovar do určitej hodnoty automaticky. V prípade drahšieho tovaru je možné sa pripoistiť. A aké sú v jednotlivých spoločnostiach podmienky poistenia?
UPS
Zákazník deklaruje skutočnú hodnotu tovaru a zaplatí poplatok za poistenie. V medzinárodnom servise je automatické poistenie zásielok do hodnoty 100 dolárov, respektíve ekvivalentu tejto hodnoty v inej mene. Vo vnútroštátnej preprave poisťuje spoločnosť tovar automaticky do hodnoty 75-tisíc korún.
TEN Expres Slovakia
Každá zásielka spoločnosti je poistená do hodnoty 100-tisíc korún. Nad túto hodnotu sa môže klient pripoistiť vo výške troch promile z prevyšujúcej sumy.
DHL
Poskytuje poistenie vnútroštátnych zásielok do hodnoty 15-tisíc korún za poplatok 300 korún bez DPH. Ak je poistná hodnota zásielky vyššia, zaplatí odosielateľ dve percentá z jej hodnoty, plus DPH. Pri medzinárodnej zásielke, ktorú posiela klient zo Slovenska, sú poplatky rovnaké. Za poistenie medzinárodnej zásielky posielanej zo zahraničia zaplatí klient jedno percento z poistnej hodnoty zásielky. Minimálne je to však desať dolárov.
FedEx
Poistenie je približne 0,4 percenta z deklarovanej hodnoty zásielky. "Ak je teda poistenie zásielky v hodnote 100-tisíc korún, odosielateľ zaplatí 380 korún," hovorí Nikita Čebotarev zo spoločnosti FedEx BTS Slovakia. Pri hodnote doručovaného balíka do 5-tisíc korún je poistenie bezplatné.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
05. máj 2024 06:47