StoryEditor

Jedno natankovanie: do Mníchova a späť

13.06.2005, 00:00
Pri testoch hľadáme na vozidlách aj nedostatky. Pravdu povediac, pri súčasných moderných automobiloch ich nie je veľa. No v prípade Audi A6 Avant 3,0 TDI V6 quattro - čo je špičkový model kombi s dieselovým motorom - sme nenašli ani jeden. Veď napokon pri aute za 2,4 milióna korún by ani nemali byť.

Dlhý zoznam špecialít
Namiesto spŕšky superlatívov vám ponúkame prehľad bohatého základného vybavenia: brzdy s antiblokovacím systémom a brzdovým asistentom, elektronické rozdeľovanie brzdnej sily EBV, elektronická uzávierka diferenciálu EDS, protipreklzový systém ASR, elektronický stabilizačný program ESP, súprava airbagov, elektronický imobilizér, elektromechanická parkovacia brzda, ktorá reaguje na jednoduché stlačenie tlačidla, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, elektrické (dotykové) ovládanie všetkých okien, vyhrievanie vonkajších spätných zrkadiel, komfortná zónová klimatizácia s automatickou reguláciou vzduchu v kabíne v závislosti od kvality vonkajšieho ovzdušia (AUC), prachový a peľový filter, dažďový a svetelný senzor, ktorý automaticky aktivuje stierače a osvetlenie vozidla, volant nastaviteľný pozdĺžne i výškovo, odnímateľný kryt batožinového priestoru, strešné nosiče z eloxovaného hliníka.
A výpočet by mohol pokračovať ďalšími fajnovosťami. Napríklad ovládaním audiosústavy tlačidlami na volante a tempomatu pod volantom, osvetlením podlahy diskrétnym belasým svetlom po otvorení dverí, trvalo svietiacim červeným lúčom v interiéri, ktorý v noci osvetľuje priestor v okolí palubnej dosky, aktiváciou štartovania ľahkým pootočením kľúča v spínacej skrinke bez jeho ďalšieho pridržania a podobne.

Navigácia na Slovensku
Na testovanom aute sme mali elektricky otvárateľné strešné okno (za príplatok 48-tisíc korún), xenónové reflektory s ostrekovačmi (43-tisíc) a navigačný systém + DVD (122-tisíc korún). Navigačný systém už obsahoval aj slovenské cesty - vrátane bratislavských ulíc - takže s navigáciou v cudzom prostredí posádka auta naozaj nemôže mať problémy. Príjemný ženský hlas včas upozorňuje na potrebu odbočenia a dovedie aj do neznámych končín.
Pri jazde nám maximálne vyhovoval tempomat, s ktorým sme mohli spotrebu udržať v primeraných medziach. Elektronický stabilizátor rýchlosti sa vyznačuje jednoduchou obsluhou. Osobitne treba vyzdvihnúť mimoriadne účinné brzdy, ktoré aj pri vysokých rýchlostiach dokážu vozidlo zastaviť na krátku vzdialenosť. Dojazd je takisto priaznivý, takže v prípade testovaného modelu quattro sme bez problémov na jedno naplnenie (palivová nádrž má objem 80 litrov) prešli deväťsto kilometrov.
Spotreba sa pohybovala podľa štýlu jazdy. V meste sme mali priemer 12,6 litra na sto kilometrov, celkovo 9,8 litra, pri rýchlosti 100 kilometrov na diaľnici to bolo iba 6,5 až 7 litrov, ale pri 140 km/h už vyše ôsmich litrov. Tak či onak, tieto údaje sú pre Audi A6 Avant s trojlitrovým motorom veľmi priaznivé.

Naše odporúčanie
Audi A6 Avant je luxusný automobil s príjemným podvozkom, ktorý výborne tlmí nerovnosti vozovky. Má veľmi dobré jazdné vlastnosti a pohodlný interiér poskytuje nadpriemerný komfort. Najmä pre mladých, neskúsených šoférov môže byť takéto rýchle auto nebezpečné - za volantom sa ťažko odhaduje skutočný rýchlosť. Pri rýchlosti 140 km/h má šofér pocit, že ide asi stovkou. Tento klam zvádza na rýchlu jazdu a potom ani systém pohonu všetkých kolies a dokonalá elektronika nedokážu vyriešiť každú kritickú situáciu.
Audi A6 vo verzii kombi je vhodný automobil predovšetkým pre podnikateľov, ktorí často absolvujú dlhé cesty, ale aj pre početné (solventné) rodiny. Na výber sú tri dieselové a tri benzínové motory.
Konkurentov v štýle kombi nie je vo vyššej strednej triede (segment D) medzi inými značkami veľa - spomeňme BMW 5 Touring, Mercedes-Benz triedy E, SAAB 9-5 Station Wagon, Volvo V 70 či s prižmúrením oka Renault Velsatis.
Cena základného dieselového modelu s motorom 2,0 TDI je 1,422 milióna korún, benzínový 2,4 l stojí 1,491 milióna. Na vrchole ponuky benzínových motorov je A6 4,2 V8 za 2,534 milióna a testovaná verzia Audi A6 Avant 3,0 TDI V6 quattro s prevodovkou tiptronic stojí 1,923 milióna korún. S doplnkami, ktoré sme mali v "našom" aute, sa cena vyšplhala až na 2,421 milióna.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Audi A6 Avant  2,4 V6 4,2 V8 2,0 TDI 3,0 TDI
Objem motora, cm3  2393 4163 1968 2967
Výkon, kW/k

130/177

246/335

103/140

165/225

Krútiaci moment, Nm 230 420 320 450
Max. rýchlosť, km/h 226 250 210 240
Zrýchlenie 0 – 100 km, s  9,2 6,1 10,3 7,3
Komb. spotreba, l/100 km 9,9 11,6 6 8,4
(motory sú vybrané náhodne)
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
05. máj 2024 06:36