Pri kúpe šekov dostane klient čísla s kontaktnými číslami pre prípad straty alebo krádeže a list s číslami šekov. Ak človek v zahraničí cestovné šeky stratí alebo mu ich ukradnú, musí to predovšetkým hneď ohlásiť na polícii. "Potrebné je tiež zavolať do spoločnosti, ktorá šek vydáva a požiadať o vystavenie nových šekov," dodáva hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Eva Güttlerová. Na bezplatnom čísle spoločnosti v príslušnej krajine môže zároveň klient zablokovať stratené šeky. Jeho dokladom by mal byť predajný list s číslami šekov. "Tento by mal majiteľ šekov nosiť oddelene," dodáva Güttlerová. Po nahlásení straty spoločnosť pošle klientovi náhradné šeky cez zmluvného partnera -- lokálnu banku. "Táto služba je bezplatná, pretože je zahrnutá v rámci percentuálneho poplatku," dodáva vedúca útvaru marketingu Ľudovej banky Jana Lukáčová.
Refundáciu stratených alebo ukradnutých cestovných šekov realizuje napríklad spoločnosť AMEX cez cestovné kancelárie, alebo až na Slovensku v pobočke banky. "Spôsob refundácie stratených alebo ukradnutých šekov určí American Express Refund Centre. Ak neboli šeky podpísané na druhom mieste v čase krádeže, American Express garantuje 77--percentnú refundáciu do 24 hodín," informuje hovorca Poštovej banky Ján Onda.
StoryEditor