StoryEditor

Úspešná reštrukturalizácia

14.03.2005, 23:00

Pre Slovak Telecom bol rok 2004 príznačný najmä zmenou mena spoločnosti a firemnej identity, akvizíciou zostávajúcich 49 % akcií EuroTelu Bratislava, dokončením digitalizácie verejnej telekomunikačnej siete a zavedením nových produktov a služieb.
Všetky tieto aktivity boli zamerané na posilnenie strategickej perspektívy Slovak Telecomu a na podporu ďalšieho zlepšovania výkonnosti na rozširujúcom sa a stále konkurenčnejšom slovenskom telekomunikačnom trhu. S cieľom posilniť si pozíciu lídra vo svojej triede Slovak Telecom odštartoval aj kľúčový projekt reštrukturalizácie.
Finančné výsledky za rok 2004 opäť potvrdili celkovú stabilitu spoločnosti Slovak Telecom. Všetky uvedené finančné výsledky boli pripravené v súlade s Medzinárodnými štandardmi pre finančné výkazníctvo (IFRS).
"Rok 2004 odráža ďalšie rozširovanie konkurencie a zvýšený dopyt po dátových a internetových službách. Pokles v oblasti pevných hlasových služieb vyústil do zníženia tržieb o 5,2 %, z úrovne 17 776 miliónov korún v roku 2003 na 16 844 miliónov v roku 2004. Tržby z dátových a internetových služieb však aj naďalej výrazne stúpali," povedal Miroslav Majoroš, prezident/CEO Slovak Telecomu. K 31. decembru 2004 spoločnosť evidovala 1 373 786 telefónnych liniek na celom Slovensku, vrátane ISDN cez B-kanály, a verejných telefónnych automatov, na rozdiel od 1 415 514 liniek ku koncu roka 2003. Počet DSL prístupov dosiahol 38 334 oproti 4 210 za rok 2003. Rodinný internet, uvedený na trh 1. augusta 2004, sa stal ďalším úspechom Slovak Telecomu a ku koncu roka 2004 si získal 26 000 zákazníkov. Internetové služby sa tak stali pre bežné slovenské domácnosti oveľa prístupnejšie ako minulý rok.
"Pokles tržieb z hlasových služieb je typickým javom pre bývalých monopolných operátorov v krajinách strednej a východnej Európy vo vzťahu k silnejúcej konkurencii zo strany mobilných operátorov, ale aj alternatívnych operátorov. Aby sme eliminovali tento pokles, v druhej polovici roka 2004 sme na trh uviedli nové volacie programy ST Pohoda a ST Extra, ktoré vďaka víkendovému telefonovaniu zdarma prináša novú kvalitu komunikácie," povedal Mark von Lillienskiold, prvý výkonný viceprezident pre financie Slovak Telecomu. "V priebehu šiestich mesiacov od uvedenia týchto programov si ich objednalo takmer 50 000 zákazníkov," dodal Mark von Lillienskiold.
Slovak Telecom pokračoval vo svojom úsilí neustále zlepšovať spokojnosť zákazníkov a predstavil niekoľko nových produktov a služieb, ktoré lepšie odrážajú potreby zákazníkov. Iniciatívy podporujúce starostlivosť o zákazníkov sa viac zamerali na programy ich udržania.
Dôvera manažmentu a akcionárov spoločnosti v úspech a prosperitu Slovak Telecomu v budúcnosti sa odrazila v pokračujúcej vysokej úrovni kapitálových výdavkov, ktoré v roku 2004 dosiahli úroveň 6 383 miliónov korún, čo bolo o 1 206 miliónov viac ako 5 177 miliónov kapitálových výdavkov v roku 2003. Miera kapitálových výdavkov Slovak Telecomu je dlhodobo nad referenčnou hodnotou vo vysoko rozvinutých krajinách, kde priemerný podiel kapitálových výdavkov voči tržbám je na úrovni 15 -- 20 %. Podiel kapitálových výdavkov Slovak Telecomu v roku 2004 dosiahol 37,9 % a rok predtým 29,1 %. Na finalizáciu digitalizácie verejnej telekomunikačnej siete bolo určených 34,6 % kapitálových výdavkov v hodnote 2 208 miliónov vrátane výdavkov týkajúcich sa technológie sietí novej generácie -- Next Generation Network (NGN). Investícia Slovak Telecomu do technológie NGN spoločnosť radí na popredné miesto v oblasti telekomunikácií. Slovak Telecom tak môže používať najmodernejšiu technológiu na prevádzku dôležitých súčastí svojej siete. Ďalších 1 960 miliónov bolo použitých na modernizáciu telekomunikačnej siete.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
29. apríl 2024 06:43