StoryEditor

TEST: Seat Cordoba 1,4 16V

23.02.2003, 23:00
Južanský temperament je jeden zo štylistických znakov novej Cordoby. Už štúdia Bolero naznačila zreteľne nový imidžový trend značky Seat. Ten v praxi môžeme vidieť už na dvoch autách -- na skôr uvedenej Ibize a teraz na novom modelovom rade Seat Cordoba. Automedia si ako prvú vyskúšala verziu zo stredu aktuálnej výkonovej ponuky zážihových motorov -- testovali sme Seat Cordoba 1,4 16V.
POZÍCIA NA TRHU
Značka Seat má na slovenskom trhu už pevnú pozíciu v prvej desiatke najpredávanejších. Podľa štatistík Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) predala táto značka v minulom roku 2 667 osobných a malých úžitkových automobilov, a to jej vynieslo 8. miesto v celoročnom rebríčku. Modelový rad Seat Cordoba bol v minulom roku druhým najpredávanejším typom v ponuke značky a nová Cordoba určite nebude mať menšie ambície.
KONKURENTI
Automobil Seat Cordoba nájdeme v našich trhových segmentoch v triede malých automobilov (B). Je to ten segment trhu, v ktorom sa už tradične nachádzajú najpredávanejšie modelové rady. Medzi najväčších konkurentov preto bude určite patriť napríklad Citroën C3, Fiat Punto, Peugeot 206, Renault Thalia, Škoda Fabia či VW Polo Classic. Ako sa Cordoba predávala v januári 2003, ukazuje tabuľka.
Predaj B I. 2003
1. Škoda Fabia*1 154
2. Peugeot 206*162
3. VW Polo*121
4. Seat Cordoba*95
5. Citroën C3*70
6. Fiat Punto*52
7. Renault Thalia*46
8. Seat Ibiza*34
9. Opel Corsa*30
Toyota Yaris*30
10. Renault Clio*27
11. Citroën Saxo*23
12. Ford Fiesta*21
13. Hyundai Getz*19
14. Mercedes A*11
15. Suzuki Swift*10
16. Dacia Super Nova*9
17. Audi A2*1
Nissan Micra*1
Seat Inca*1
Suzuki Ignis*1
Spolu:*1 918
FINANCOVANIE A OPÄTOVNÝ PREDAJ
Seat Cordoba sa na našom trhu predáva za cenu od 413 900 Sk vo výbave Stella. S motorom 1,9 TDi (74 kW) stojí 514 500 Sk. Je to výrazne výhodný pomer ponúkaných výkonov a ceny. Autorizovaní obchodníci značky Seat, samozrejme, ponúkajú všetky moderné programy financovania a predaj ojazdených vozidiel značky Seat nebol nikdy problémový.
TECHNICKÁ ÚROVEŇ
Predná časť je dedičstvom po Ibize. To sa končí pred tretím bočným okienkom, ďalej pokračuje už Cordoba -- stĺpikom C a nápadne zdvihnutou zadnou časťou, ktorá ukrýva nadpriemernú kapacita batožinového priestoru. Vo veku batožinového priestoru je umiestnené tretie brzdové svetlo a úzky pás koncových svetiel, príbuzných s tými, ktoré má Ibiza. Ako celok pôsobí karoséria dynamicky a nápadne mladistvo. Vo vnútri prevláda športová jednoduchosť, ale aj ergonomická účelnosť. Sedadlá sú príjemne tvarované, telo spoľahlivo vedú v každej situácii. Použité materiály sú kvalitné aj solídne dielensky spracované. Prístroje na prístrojovom paneli sú dobre čitateľné, obslužné prvky sú za tmy "podsvietené", čo uľahčuje obsluhu. Volant je výškovo nastaviteľný v dvoch smeroch, rovnako ako predné sedadlá. Elektricky ovládané sú okná vpredu i vzadu, aj vonkajšie spätné zrkadlá. Zadné delené sedadlá umožňujú využiť slovo variabilita pri prevoze napríklad dlhších predmetov. Otvor batožinového priestoru je nižší a "nevpustí" dovnútra rozmerovo väčšiu škatuľu (to je však všeobecný hendikep sedanov).
JAZDNÉ VLASTNOSTI
V strojovni pod prednou kapotou nájdeme radový štvorvalec so štyrmi ventilmi na valec, pružný od nízkych otáčok a s dostatočným výkonom aj pre svižnejšiu jazdu (55 kW/75 k), dobre odhlučnený, nepôsobí rušivo ani v režime vyšších otáčok. Päťstupňová manuálna prevodovka má vcelku krátke dráhy radenia, radenie rýchlostných stupňov je presné a bez problémov a jednotlivé prevodové stupne sú dobre vyladené. Výborne vyladený podvozok s dobrým vedením stopy aj pri razantnejšom prejazde zákrut dobre absorbuje aj mierne nerovnosti na vozovke.
HOSPODÁRNOSŤ
O výrazne výhodnom pomere ponúkaných výkonov a ceny sme už hovorili. Keď k tomu prirátame veľmi vydarený dizajn a v meste spotrebu paliva do 8,0 litra na 100 kilometrov, naplno sa prejavia aj racionálne prednosti nového Seat Cordoba 1,4 16V.
BEZPEČNOSŤ
Značka Seat ponúka kompletnú sériovú bezpečnostnú výbavu podľa moderných európskych tradícií. Vo výbave Signo je stránka bezpečnosti podporená napríklad oboma airbagmi, ABS, ovládaním v "elektrike". Trojbodové bezpečnostné pásy na predných sedadlách majú pyrotechnické predpínače. Príspevkom k bezpečnosti je určite aj pevná kabína pre cestujúcich. Medzi prvky, ktoré nielen zvyšujú pohodu a komfort za volantom, ale určite zvyšujú aj bezpečnosť jazdy, môžeme smelo zarátať aj dobre tvarované, obe predné výškovo nastaviteľné, sedadlá (necítite únavu ani po dlhších absolvovaných trasách).
ZÁVEREČNÉ HODNOTENIE
Seat Cordoba zaujme dynamickým a športovým vzhľadom, presvedčí suverénnymi jazdnými výkonmi a technikou na palube. Príjemným dojmom pôsobí aj športovo "strihnutý" interiér, presvedčí kvalita použitých materiálov a dielenské spracovanie. Vo svojej kategórii vozidiel ponúka primeraný priestor pre pasažierov na zadných sedadlách.
Technické údaje:
Charakteristika: kompaktný štvordverový päťmiestny sedan s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, pohon predných kolies
Zdvihový objem: 1 390 cm3
Max. výkon: 55 kW (75 k)/5 000 min-1
Max. krút. moment: 126 Nm/3 800 min-1
Rozmery (mm): 4 280 x 1 698 x 1 441
Rázvor (mm): 2 460
Pohot. hmotnosť: 1 090 kg
Priemer otáčania: 10,6 m
Spotreba (mesto/mimo): 8,8/5,2 l/100 km
Objem pal. nádrže: 45 l
Objem bat. priestoru: 485 l
Max. rýchlosť: 176 km/h
Zrýchlenie 0 -- 100 km/h: 13,6 s
Cena: 457 000 Sk
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
07. máj 2024 13:38