24.05.2013, 00:00

Začali na internáte, dnes robia pre svetové značky

Začínali ako vysokoškolskí spolužiaci tvorbou webových stránok na internáte.

Hoci web kódovali na internátoch viacerí, k medzinárodnej firme s miliónovými obratmi sa nedostali všetci.

Trojica majiteľov firmy SCR z Banskej Bystrice prerazila a dnes robí napríklad mobilné aplikácie či poskytuje IT služby pre také nadnárodné koncerny ako Heineken, McDonald, O2, či Sony.

K zaujímavým kontraktom im dopomohol nielen kvalitný produkt, ale aj záujem o hudbu a obyčajná náhoda. „Organizoval som veľa firemných eventov a získal množstvo kontaktov. Tak sme sa dostali k prvej väčšej zákazke pre Heineken,“ hovorí pre HN jeden zo spolumajiteľov Pavol Kubán. Po tomto pomyselnom bode zlomu prešli od prípravy webu ku komplexným marketingovým službám – tvorbe stratégií, mobilných aplikácií, hier pre sociálne siete. „Pomohlo nám, že sme veľmi silní v dizajne,“ dodal ďalší z trojice zakladateľov Peter Polák.

S expanziou nekončia: na rade sú projekty v architektúre a prienik do biznisu s počítačovými hrami. Rozrásť by sa mali aj personálne. Zatiaľ čo dnes majú 40 zamestnancov, plánujú prijať ďalších 60 ľudí.

Firma má dnes okrem Banskej Bystrice pobočku aj v Bratislave, španielskej Barcelone a otvoriť chce ďalšiu v Londýne. SCR teraz posilňuje hlavne technologickú časť. „Prijímame zákazky veľkých firiem, keď im dodávame výlučne konkrétne IT riešenia,“ vysvetľuje jeden z majiteľov SCR Pavol Kubán.

Výhody malých
Podľa Kubána naďalej chcú robiť obe veci, objemovo ich však k sebe priblížiť. „Tu sa ukazujú výhody firiem našej veľkosti oproti veľkým hráčom. Veci sa rýchlo menia, my vieme na požiadavky reagovať rýchlejšie,“ spresnil.

Prerážajú do architektúry
„Máme svoje know-how v dizajne a marketingu a ten chceme využiť v architektúre,“ prezrádza Kubán. Postup, ktorý na Slovensku ešte developeri nepoužívajú, opisuje takto: „Benefity dizajnu a marketingu sa znásobujú, ak ich architekt zavádza už pri tvorbe projektu, oproti tomu, ak s tým začne až po kolaudácii. Toto nastavenie môže mať kľúčový vplyv na úspešnosť predaja budovy či jej návštevnosť, ak ide napríklad o obchodný dom,“ povedal. Druhou novinkou je vstup do výroby hier pre mobily. „Pre nás je to posun od lokálneho produktu pre konkrétneho zákazníka ku globálnemu,“ dodáva. Zahraničnú prítomnosť SCR chápe ako rozšírenie možností. „Kríza je dnes všade, kým pred štyrmi rokmi stačilo byť veľmi dobrý a prichádzali zákazky, teraz musíte byť i draví v obchode,“ vysvetľuje. Práve iniciatívou obchodného zástupcu vznikla pobočka v Barcelone, ktorá sa už rozrástla na štyroch ľudí. Okrem zákaziek v Španielku má SCR klientov aj v Česku, Británii, Rusku, Írsku a Saudskej Arábii. Tomáš Tišťan