StoryEditor

Mladý Slovák uspel v dizajne, vyhliadol si ho Facebook

17.03.2013, 23:00

Jeho meno mohlo pokojne už dnes rezonovať v automobilovom biznise. Ako šéfdizajnér mohol tvoriť pre niektorú zo známych značiek. No hoci Matej Hreščák pôvodne išiel na bratislavskú Vysokú školu výtvarných umení študovať automobilový dizajn, už vtedy si začal privyrábať webovým dizajnom. „Ten nakoniec zvíťazil nad autami. Po skončení školy som sa ním začal živiť naplno,“ hovorí Hreščák.

Aktuálne si tohto 26-ročného Bratislavčana a rešpektovaného webového dizajnéra vybrala do svojho tímu najväčšia sociálna sieť na svete, Facebook. „Teším sa na výzvy, ktorých vo Facebooku určite nebude málo,“ hovorí pre HN Hreščák. Do tímu Facebooku vstupuje netradične –- cez akvizíciu. Jednotka medzi sociálnymi sieťami kúpila americký startup Storylane. Tento sociálno-blogovací projekt, ktorý sa výrazne podobá napríklad na blogovaciu sieť Tumblr, tvorilo päť ľudí aj s Hreščákom. Šéf Storylane ho oslovil ešte pred dvoma rokmi – a po malej ponuke prišla dlhodobá spolupráca.

„Začiatky boli ťažké, okrem webového dizajnéra Michala Šimkoviča som v Palo Alte vôbec nikoho nepoznal,“ spomína na začiatky v Storylane Matej Hreščák. Ako tvrdí, v americkom Silicon Valley nie je jednoduché si vybudovať zázemie pri pracovnom nasadení, aké je tam bežné.

Akvizícia „mozgov“
„Našťastie sem za ten rok prišlo zopár ďalších ľudí zo Slovenska, spoznal som veľa zaujímavých ľudí z celého sveta a darí sa mi relatívne často lietať domov. Keď sa obzriem za posledným rokom na všetko, čo som sa naučil a zažil, určite svoje rozhodnutie neľutujem,“ tvrdí Hreščák.

Je však viac ako isté, že Facebook kúpil Storylane z dvoch dôvodov. Tým prvým je zbavovanie sa potenciálnej konkurencie. Tým druhým, a zrejme i dôležitejším, je pätica IT-čkárov – alebo i „geekov“. Sociálna sieť zrealizovala vlastne takzvanú talentovú akvizíciu. Matej Hreščák a spol. budú podľa médií pracovať a zlepšovať práve „timeline“, teda časovú os Facebooku.

Analytik: Storylane nezmizne
Analytik spoločnosti Cyrrus Tomáš Menčík však tvrdí, že Storylane definitívne nezmizne: „Podľa mňa tento projekt Facebook nejakým spôsobom využije. Možno pod iným názvom, možno použije len niektoré kódy a službu mierne upraví. Američania produkt Storylanu určite definitívne nevymažú, to by nedávalo zmysel.“

V IT sfére sú talentové akvizície bežné, no podľa Menčíka sa z nich trend nestane. „Dôjde k lákaniu zamestnancov, prípadne kúpe celého projektu. Avšak to, čo Facebook urobil so Storylanom, je naozaj jedinečné,“ dopĺňa analytik s tým, že pri firmách ako je Facebook sú najcennejším aktívom zamestnanci. „A za tých sa musí platiť,“ dodáva.

Petra Jamrichová

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. apríl 2024 04:34