StoryEditor

Bežte ku konkurencii, odkazuje RegioJet vozíčkarom

21.10.2013, 16:46
Autor:
iHNediHNed
Frima Radima Jančuru odmieta platiť poplatky Českým dráham za požičiavanie plošín. A tvrdí, že kvôli nim meškajú vlaky.

Ľudia, ktorí sú odkázaní na invalidný vozík, sa už od novembra nezvezú s vlakmi RegioJet tak ako teraz. Firma sa totiž rozhodla, že prestane využívať požičiavanie nákladných plošín od Českých dráh. Riaditeľ Radim Jančura zákazníkom radí , nech radšej cestujú s konkurenčným Leo Expressom. Ten totiž má nízkopodlažné vlaky.

"Preprava imobilných cestujúcich vyžaduje z našej strany zaistenie ďalších administratívnych a technických požiadaviek, ktoré sú v niektorých prípadoch výrazne časovo náročné - predovšetkým zabezpečenie plošiny pre nástup a výstup (ktorej vlastníkom sú České dráhy ), dispozície jednotlivých staníc (prístup na nástupištia )... všetky tieto požiadavky majú veľakrát za následok výrazné meškanie vlaku," vysvetľoval RegioJet.

Na to ostro reagoval Václav Krása, predseda Národnej rady osôb so zdravotným postihnutím , ktorý to konanie označil za diskriminačné. "Ide o priamu diskrimináciu týchto občanov, o porušenie európskej smernice o preprave v železničnej doprave a o porušenie etických noriem v podnikaní," uviedol. So sťažnosťou sa obrátil na ministra dopravy, premiéra ,tak aj na Radima Jančuru, majiteľa RegioJetu.

Jančura kritiku odmieta s tým, že ak bude nejaký vozíčkar s RegioJetem chcieť cestovať, firma ho neodmietne, ale do vlaku ho naložia zamestnancami. Problém totiž vidí v nakladacích plošinách. "Preprava imobilných cestujúcich doteraz vyžadovala z našej strany zaistenia plošiny pre nástup a výstup, ktorej vlastníkom sú České dráhy. Tie si za zapožičanie tejto plošiny účtujú 3630 až 7260 českých korún za jedného vozíčka, podľa toho, s akým predstihom je objednávka plošiny zaslaná," hovorí Jančura .

Dodáva navyše, že pre vozíčkarov nie sú vhodné ani ich vagóny. "Sú na chodbe pri toaletách, nemyslím si, že to je vhodné, " dodáva s tým , že spoločnosť pracuje na náprave obmedzení. Nové vagóny ale budú najskôr až v roku 2015.

Počas pondelňajšieho popoludnia RegioJet zmenil svoju rétoriku a zmenil vysvetlenie kroku na svojich stránkach, odvoláva sa na vysoké ceny prenájmu plošín. Firma sa rozhodla prestať využívať tento prenájom od Českých dráh, namiesto toho budú cestujúci na vozíkoch nakladať do vlaku členovia posádky.

"Ak sa bude ekonomická situácia na linke z Prahy do Ostravy stabilizovať, sme pripravení investovať 200 miliónov korún do nákupu vagónov so špeciálnou plošinou aj na túto linku. Zatiaľ to však nie je v našich silách." uzatvára.

Pavla Francová, ihned.cz

01 - Modified: 2005-08-01 22:07:17 - Feat.: 0 - Title: Foto vydania HN - 2. 8. 2005
01 - Modified: 2022-04-04 05:47:25 - Feat.: - Title: Revolúcia na železnici. Na hlavnej trati pribudnú expresy a zmení sa systém prestupov 02 - Modified: 2022-02-04 13:49:14 - Feat.: - Title: Nová diaľnica pri Bratislave vyprázdnila vlaky. Cestujúcich „kradnú“ aj autobusy 03 - Modified: 2021-04-28 16:47:33 - Feat.: - Title: Ministerstvo vyhlasuje pseudosúťaže, ktoré neprinášajú výsledky, tvrdí RegioJet 04 - Modified: 2020-12-15 12:03:51 - Feat.: - Title: Znárodnime Donovaly 05 - Modified: 2020-12-15 10:24:28 - Feat.: - Title: Meškanie vyše tisíc minút. Štát na južnej trati zlyháva
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
25. apríl 2024 09:33