StoryEditor

Ted Florea a silne návyková droga5

03.05.2012, 23:49

Vrcholné vystúpenie na PIAF 2012 si zaslúži samostatný post.

Ted Florea - The future of want

 Očakávaný vrchol 2. dňa naplnil sálu a aj naše predstavy. Celý čas som horúčkovito písal a celé jeho vystúpenie bolo prešpikované myšlienkami, ktoré stoja za to spomenúť. Ted Florea (Group Strategy Director droga5) rozprával o reklame, ktorú vidia v ich agentúre podstatne inak, ako je bežné. Zjednodušene povedané vykašlite sa zvyčajný prístup k reklame. Dnes reklama apeluje na mnohé naše zmysly, ale inteligencia býva často potlačená. V komunikácii neklamte, nech sa deje čokoľvek. V reklame nemáme podceňovať recipientov a takisto značky si zaslúžia komunikáciu na úrovni. Veľmi pekný a pravdivý výrok vyslovil pri objasňovaní kampane pre Microsoft vyhľadávač Bing. Keď máte silný budget investujte radšej do poriadnej produkcie, menej do médií. Premyslená a dokonalá exekúcia pritiahne médiá a tento postup sa vám môže niekoľkonásobne vyplatiť. V oceňovanej kampani veľmi dobre využili popularitu JayZ a jeho knihy a vďaka tomu média pomáhali rozprávať príbeh kampane.

https://www.youtube.com/embed/XNic4wf8AYg

Častým cieľom marketérov je zmeniť správanie zákazníkov, ale jednoduchšie je, keď je váš brand na rovnakej úrovni s ľuďmi. Túto myšlienku som si s Tedom vydiskutovával ešte aj večer na afterparty. Dobrý príklad je Puma. To nie je len kampaň, je to životný štýl. S Pumou hovoríte ľudom, že ste rovnakí. Nič viac, žiadne športové hviezdy, žiadne súťaženie, ako sa profilujú iné športové značky. Úplne obyčajní ľudia, o tom je sila príbehu Puma Social.

Puma - Afterhours Athletes

Puma - Live life, don't watch it

 

Iný prístup v tejto newyorskej agentúre zvolili pre brand Athenos. Kontroverzný koncept, ktorý vyvolal množstvo kritiky, ale hlavne pritiahol značnú publicitu k značke. Zároveň ukázala pravý grécky pôvod a filozofiu značky.

https://www.youtube.com/embed/We3MxsWdqOc

Kraft’s Greek grandmother ads draw criticism

Pre poisťovňu Prudential mali vytvoriť reklamu na sporenie na dôchodok. Z kapitalistického klišé o šťastných dôchodcoch, ktorý cestujú po svete posunuli komunikáciu bližšie k realite. S čerstvými dôchodcami natočili niekoľkominútové videá o ich prvom dni na dôchodku. Rozprávanie príbehov, ktoré boli skvelé tým, že boli normálne a prirodzené. Everyday life, presne taký aký je, môže byť príťažlivý.

https://www.youtube.com/embed/-i_7Yb68J4g

 

Vystúpenie Teda Floreu (mimochodom má rumunský pôvod) bol elektrizujúce. Sedel som ako prikovaný a dúfal, že prednáške ešte nie je koniec. Ak už pre nič iné, tak pre takúto prednášku stálo za to prísť do Prahy. Team Davida Drogu vytvára svojim prístupom nové ponímanie reklamy. Tam, kde do popredia vystupuje inteligencia človeka a snaha sa mu priblížiť, nie ho násilne meniť. Hovoriť pravdivo a hľadať prirodzené insighty. Tak si komunikáciu predstavujem  aj ja. Táto prednáška bola ohromným zážitkom a zároveň som mal to šťastie hovoriť o smerovaní reklamy v podaní droga5 priamo s hlavným aktérom PIAF.

Určite si prečítajte aj iné zdroje z tohto inšpiratívneho vystúpenia.

Ted Florea z Droga5: „Fuck advertising!“

 

Report z prvého dňa na PIAF nájdete tu.

Ďalšie správy z PIAF 2012 a mnoho iného nájdete na AdArena Facebook page

AdArena blogposty nájdete tu

Ak vás čokoľvek zaujíma o AdArene píšte mi na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
26. apríl 2024 08:01