StoryEditor

PIAF 2012 Day 2

04.05.2012, 23:51

Druhý festivalový deň priniesol hviezdne mená, kratšie prednášky a viac tém.

Absolut PIAF

 

Tim Wragg (Millward Brown Europe) - Creativity by research

Tim vo svojom príspevku vyslovil ich skúsenosť, že pre FMCG produkty je TV reklama vhodnejšia, ako pre TELCO služby. Potvrdil staré pravdy, ako kreatívci tak veľmi milujú kreativitu, že niekedy zabúdajú na zakladný cieľ reklamy predaj. Nie každá kreatíva je dobrá a nie každá dobrá kreatíva aj predáva. Pozrite sa na zaujímavé zistenie, čo majú spoločné víťazné kampane z Cannes s kreativitou a čo odlíši efektne odlíši váš brand.

Cannes Lions Winners Effective advertising by Millward Brown

Pretest pomohol upraviť k lepšiemu aj túto reklamu pre Guinness.

https://www.youtube.com/embed/zcdDg30VBgo

 

Tim Hennessy (Hullabaloo) – From Commodity to a Premier Brand

Svetobežník Tim hovoril o tom, aké je ťažké presadiť sa na ruskom trhu. Pokiaľ to chcete dokázať v segmente s ľudovým nápojom kvas, ktorý vyrába mnoho firiem a ste americký nadnárodný koncern, tak vás nebudú Rusi vítať z nadšením. Okrem komunikačnej stratégie bolo najväčším plusom, že sme mohli kvas priamo ochutnať. Prednáška o uvedení prémiovej značky na trh sa potom dostal hneď do inej roviny.

Darmo budeme počúvať o kvase, keď netušíme, ako to chutí :)

Degustácia kvasu

 

Aleš Najbrt (Studio Najbrt) – Má to vůbec smysl?

Známy česky grafický designér hovoril o tom, čo môže mať spoločné značka, jednotný vizuálny štýl a smerovanie komunikácie. Aleš je autorom viacerých známych lôg. Ukázal na príklade svojich prác, že aj grafické nápady môžu byť jednoduché a veľmi účelné. Každá zmena loga často vyvolá plno negatívnych reakcií. Nápadité logo sa však môže stať všeobecne známou charakteristikou brandu (mesta). Týkalo sa to aj loga pre mesto Ostrava a najnovšie sa kritika valí aj na ich prácu na redesigne loga České televize.

logo Praha

 

logo Ostrava ČT logo

Ak vás zaujíma viac informácií o tejto prednáške, určite kliknite sem.

 

Alain Thys (Future Lab) - From sales promotion to sales promoters

Z príspevku sme sa dozvedeli, že musíte hľadať zákazníkov, ktorí milujú vašu značku. Len to však nestačí. Títo brand fanatici musia o nej rozprávať. Vtedy je to je pre vašu značku ľahšie, keď ju podporujú zanietení sales promotéri.

K tomu, ako nám Alain vysvetľoval jednotlivé disciplíny propagácie prikladám jednu fotku.

Alain Thys - From sales promotion to sales promoters

 

Brian Elliott (Amsterdam Worldwide) – Intel case

Z tejto prednášky sme sa dozvedeli, že značky a ich marketéri majú robiť to, o čom budú ľudia hovoriť. Ak to skutočne urobíte, ľudia sa chytia. Keď máte veľmi dobrý príbeh ten potom nepozná žiadne hranice. Príklad v podobe  Romeo and Juliet in Iraq.

 

Sebastian Billing (Absolut, Pernod Ricard) - When art meets advertising

Absolut koncept je svetoznámy vďaka svojej nekonečnej variabilite. Komunikačný riaditeľ Absolut vodky hovoril o tom, že ich značka je inšpirovaná inšpiratívnymi ľuďmi. Marketing je o hodnotách a Absolut vytvára umelecké hodnoty. Už dlhodobo okolo značky budujú umelecké komunity. Absolut nesponzoruje, ale spolupracuje na rôznych aktivitách. Pre Absolut je dôležitejšie správanie značky, ako jej komunikácia.

Absolut - Insanity

 

Gideon Amichay (Shalmor Avnon Amichay/Y&R, Israel) - Innovation meeting

Ďalšie top vystúpenie v podaní šéfa poroty na PIAF. Kreativita je brilantná. Byť iný je základom prežitia. Inovácia je najvyššia úroveň kreativity. Inovácie majú slúžiť ľudom a svetu, aby bol lepší. V jeho izraelskej agentúre  mávajú v pondelok pravidelný míting. Úlohou každého členu je priniesť inováciu a za 1 minútu predstaviť ostatným.

Gideon hovoril o nápadoch, ktoré sa zdali len ťažko realizovateľné. Klient povie nie preto, že si nie je istý, či je inovácia uskutočniteľná. Prinášajte nápady a myšlienky, ktoré nemôžete uskutočniť (alebo si to len myslíte). Mnohé realizované kampane, na ktorých pracoval, potrebovali aj dlhšie rozhovory s klientskou stranou. Treba byť trpezlivý, presvedčiť o tom, že nápad je realizovateľný a ukázať, že môže mať pre značku významný prínos. Pozrite sa tiež na niekoľko kampaní od tejto izraelskej agentúry.

https://www.youtube.com/embed/SFJsPlNsbmE

https://www.youtube.com/embed/tj2h9erJicc

https://www.youtube.com/embed/cEFvg_3RlBY

AdArena posty s prácami od Shalmor Avnon Amichay/Y&R.

Israel Radio - Hear Ad

Yellow Pages - Location Based Banner

Atzum – Dislike Petition

 

Jean Marie Dru (TBWA Worldwide) – Let's disrupt borders

Človek, ktorý pracuje v reklame viac ako 40 má o čom rozprávať. Neverte mnohým negatívnym predpovediam. TV reklama už končí posledných 10 rokov. Vždy je dôležitejšia dlhodobá strtégia značky nad konceptom kampane. Filozofia veľkých značiek ovplyvňuje a inšpiruje lokálne značky. Obsah, ktorý je súčasťou značky je vždy silnejší ak pochádza z reálneho sveta. Neráta sa veľkosť rozpočtu, ale sila nápadu.

https://www.youtube.com/embed/VCL5UgxtoLs

 

Jan Rijkenberg (BSUR) - maxi change

Kampaň, ktorá bojovala proti poverám, ktoré hovorili, že Mini je mestské auto pre ženy. Reklamný nástroj zvaný video generated content.

https://www.youtube.com/embed/SPe-fswfuT4

PIAF na poli prednášok nesklamal. Ľudia na pódiu inšpiroval svojimi pohľadmi, ako a kam sa hýbe svet reklamy. Fascinovalo ma ich videnie kreativity a všetci si z prednášok odnášali zážitok a verím, že kopec inšpirácie a chuti robiť reklamu out of the box úrovne.

Prídavam ešte jeden zaujímavý link na PIAF reportáž od Václava Sochora pre Český rozhlas.

Reklamní festival PIAF: Kvalita přihlášených prací roste

 

AdArena na PIAF

Ted Florea a silne návyková droga5

PIAF 2012 Day 1

 

Ďalšie správy z PIAF 2012 a mnoho iného nájdete na AdArena Facebook page

AdArena blogposty nájdete tu

Ak vás čokoľvek zaujíma o AdArene píšte mi na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
26. apríl 2024 10:43