Najväčší hamburgerový reťazec McDonald's predstavil plán spustiť vlastnú televíziu McTV (McDonald's Channel). Informuje agentúra Reuters.
Vysielanie McTV sa najneskôr do marca objaví v 800 prevádzkach v Kalifornii. Mesačne môže zasiahnuť približne 18 miliónov zákazníkov. Podľa Reuters to McDonald's Corp. robí ako test s nádejou, že televíziu jedného dňa rozšíri do celej Ameriky. Európu zatiaľ nespomína.
Podľa Los Angeles Times chce fastfoodový reťazec týmto krokom ponúknuť ďalší dôvod, aby zákazníci v jeho prevádzkach trávili viac času s rodinami a priateľmi. Už dnes v nich má detské kútiky na hranie, kaviarenské časti a wi-fi signál. "Ľudia využívajú naše reštaurácie inak ako v minulosti," cituje hovorkyňu amerického McDonaldu.
McTelevízia sa chystá vysielať vo vysokom rozlíšení. V každej reštaurácii budú podľa Los Angeles Times dva HD televízory s uhlopriečkou od 42 do 46 palcov (107 až 117 cm) umiestnené tak, aby boli viditeľné zo 70 % plochy, kde sa zákazníci stravujú. Ľudia, čo nemajú o sledovanie a počúvanie McTV záujem, si budú môcť sadnúť do "tichých zón".
Partnermi McTV je ABC, BBC America a televízny producent Mark Burnett, stojaci za formátmi ako Kto prežije (Survivor) alebo The Apprentice, u nás lokalizovaného televíziou Joj ako Šéfka. McTelevízia bude vysielať v hodinových cykloch. Okrem iného aj lokálny obsah: spravodajstvo či informácie o stredoškoškolských športoch. Programy vzniknú špeciálne pre McDonald's. Športový content bude mať stopáž od 90 sekúnd do 20 minút – dlhšie verzie budú pre klientov McDonaldu k dispozícii cez mobily alebo počítače.
Na televíznom kanáli McDonaldu sa objaví maximálne osem minút reklamy za hodinu. Nielen selfpromo McDonaldu, ale najmä iné značky.
Relácie na McTV The McDonald's Achievers – profily miestnych stredoškolských a vysokoškolských športovcov Mighty Moms – o miestnych matkách, ktoré musia skĺbiť rodinu a športovú kariéru Vimby (Video In My Backyard) – miestne lifestylové spravodajstvo o móde, umení, hudbe, akčných športoch a nočnom živote. Vyrábané v spolupráci s Markom Burnettom |
McTV bola nedávno testovaná v Los Angeles, San Diegu, Las Vegas, Manhattane, Seattli a Oklahome.