Včera sa na televízie Joj skončila prvá séria šou Áno, šéfe!, vyrábaná podľa licencovaného formátu známeho z Nemecka, Veľkej Británie či Česka. Už dnes je známe, že relácia zo Slovenska nezmizne - Joj potvrdzuje druhú sériu. K rozhodnutiu pokračovať prispeli výsledky sledovanosti. Priemer série bol 23,5 % v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54, čo znamená pre Jojku nadštandard. Jej sezónny priemer je totiž 21,7 % a na jar dosahuje 19,6 %.
Áno, šéfe! s jedinou výnimkou vždy prekračovalo týždenné výkony Jojky. Najsilnejšie bolo 4. apríla, kedy šéfkuchár Jaroslav Žídek "napravoval" galantskú Chilli Restaurant. Najvyšiu sledovanosť – 208 tisíc ľudí od 12 do 54 rokov – dosiahla predposledná časť z 23. mája venovaná reštaurácii Portofino v Dubnici nad Váhom. Jej trhový podiel bol 26,5 %.
S nábehovou krivkou po Profesionáloch a v konkurencii Nočných Televíznych novín a Partičky Markízy či spravodajstva a Reportérov Jednotky vedelo Áno, šéfe! osloviť priemerne 219 tisíc ľudí starších ako 12 rokov. Z toho až tri štvrtiny (165 tisíc) spadalo do reklamne dôležitej cieľovky 12-54. Z hľadiska pohlavia mali miernu prevahu ženy: v cieľovke 12-54 to bolo 53 % v ich prospech. Šou o gastrobiznise a neúspešných reláciách oslovovala relatívne mladého diváka – jej priemerný vek bol 36 rokov.
Stanica reláciu dokázala zužitkovať aj komerčne. Na Áno, šéfe! sa jej darilo nabaľovať tematických sponzorov, medzi ktorými bol napríklad olej Raciol od Palmy. Product placement zasa využil výrobca automobilov Lancia, na ktorých sa "šéf" Žídek vozil do reštaurácií. Predajcovia reklamy Jojky mohli argumentovať tradične silnými cieľovkami televízie, ktoré relácia Áno, šéfe! tiež zasahovala: najlepšie ratingy aj shary mala u vysokoškolsky vzdelaných ľudí, v mestách nad 100 tisíc obyvateľov a v bratislavskom regióne.
Áno, šéfe! na Joj (priemerný počet divákov/share) 12+ 219 tisíc/20,4 % deti 4-11 4 tisíc/18,8 % 12-54 165 tisíc/23,5 % 55+ 54 tisíc/14,5 % muži 12-54 77 tisíc/23,8 % muži 15-24 11 tisíc/22,2 % muži 25-34 23 tisíc/30,9 % muži 35-44 26 tisíc/27,8 % muži 45-54 16 tisíc/15,7 % muži 55-64 14 tisíc/14,4 % muži 65+ 10 tisíc/15,4 % ženy 12-54 88 tisíc/23,3 % ženy 15-24 12 tisíc/25,1 % ženy 25-34 28 tisíc/29,7 % ženy 35-44 22 tisíc/21,7 % ženy 45-54 23 tisíc/18,3 % ženy 55-64 22 tisíc/18,5 % ženy 65+ 9 tisíc/9,2 % základné vzdelanie 31 tisíc/31 % vyučený 54 tisíc/17,5 % maturita 97 tisíc/21,6 % vysokoškolské vzdelanie 31 tisíc/22,9 % Podľa počtu obyvateľov obce do 2 tis. 47 tisíc/14,8 % 2 - 5 tis. 29 tisíc/20,6 % 5 - 20 tis. 32 tisíc/19,9 % 20 - 50 tis. 38 tisíc/19,8 % 50 - 100 tis. 25 tisíc/23,4 % 100 tis. a viac 52 tisíc/29,4 % Bratislavský kraj 45 tisíc/28,2 % Trnavský kraj 15 tisíc/15,3 % Trenčiansky kraj 30 tisíc/23,4 % Nitriansky kraj 21 tisíc/13,9 % Žilinský kraj 26 tisíc/22,2 % Banskobystrický kraj 25 tisíc/17,6 % Prešovský kraj 23 tisíc/17,2 % Košický kraj 37 tisíc/23,0 % |
PR oddelenie Jojky tvrdí, že s výkonom relácie sú na Kolibe spokojní. Televízia na základe výsledkov sledovanosti včera potvrdila druhú sériu, no jej nasadenie zatiaľ nechce konkretizovať. Tú prvú pre ňu vyrobila spoločnosť Leon Productions, podpísaná aj pod pôvodnou slovenskou reláciou Nové bývanie a adaptáciou formátu Bordelári od FremantleMedia.
Áno, šéfe! je licencovaná šou. Vzniká podľa formátu Kitchen Nightmares od Optomen Television. Pôvod má vo Veľkej Británii, kde Gordon Ramsay naprával zlé reštaurácii na stanici Channel 4.
Áno, šéfe! v zahraničí
Veľká Británia: Ramsay's Kitchen Nightmares na Channel 4 |