StoryEditor

Prvá séria Áno, šéfe! priniesla Jojke nadpriemerných 23,5 %

31.05.2011, 13:30
Joj plánuje vyrobiť nové časti. Formát kopíruje úspech, aký dosiahol vo Veľkej Británii alebo Česku.

Včera sa na televízie Joj skončila prvá séria šou Áno, šéfe!, vyrábaná podľa licencovaného formátu známeho z Nemecka, Veľkej Británie či Česka. Už dnes je známe, že relácia zo Slovenska nezmizne - Joj potvrdzuje druhú sériu. K rozhodnutiu pokračovať prispeli výsledky sledovanosti. Priemer série bol 23,5 % v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54, čo znamená pre Jojku nadštandard. Jej sezónny priemer je totiž 21,7 % a na jar dosahuje 19,6 %.

Áno, šéfe! s jedinou výnimkou vždy prekračovalo týždenné výkony Jojky. Najsilnejšie bolo 4. apríla, kedy šéfkuchár Jaroslav Žídek "napravoval" galantskú Chilli Restaurant. Najvyšiu sledovanosť – 208 tisíc ľudí od 12 do 54 rokov – dosiahla predposledná časť z 23. mája venovaná reštaurácii Portofino v Dubnici nad Váhom. Jej trhový podiel bol 26,5 %.

You need to upgrade your Flash Player

S nábehovou krivkou po Profesionáloch a v konkurencii Nočných Televíznych novín a Partičky Markízy či spravodajstva a Reportérov Jednotky vedelo Áno, šéfe! osloviť priemerne 219 tisíc ľudí starších ako 12 rokov. Z toho až tri štvrtiny (165 tisíc) spadalo do reklamne dôležitej cieľovky 12-54. Z hľadiska pohlavia mali miernu prevahu ženy: v cieľovke 12-54 to bolo 53 % v ich prospech. Šou o gastrobiznise a neúspešných reláciách oslovovala relatívne mladého diváka – jej priemerný vek bol 36 rokov.

Stanica reláciu dokázala zužitkovať aj komerčne. Na Áno, šéfe! sa jej darilo nabaľovať tematických sponzorov, medzi ktorými bol napríklad olej Raciol od Palmy. Product placement zasa využil výrobca  automobilov Lancia, na ktorých sa "šéf" Žídek vozil do reštaurácií. Predajcovia reklamy Jojky mohli argumentovať tradične silnými cieľovkami televízie, ktoré relácia Áno, šéfe! tiež zasahovala: najlepšie ratingy aj shary mala u vysokoškolsky vzdelaných ľudí, v mestách nad 100 tisíc obyvateľov a v bratislavskom regióne.

 

Áno, šéfe! na Joj
(priemerný počet divákov/share)

12+ 219 tisíc/20,4 %
deti 4-11 4 tisíc/18,8 %
12-54 165 tisíc/23,5 %
55+ 54 tisíc/14,5 %

muži 12-54 77 tisíc/23,8 %
muži 15-24 11 tisíc/22,2 %
muži 25-34 23 tisíc/30,9 %
muži 35-44 26 tisíc/27,8 %
muži 45-54 16 tisíc/15,7 %
muži 55-64 14 tisíc/14,4 %
muži 65+ 10 tisíc/15,4 %

ženy 12-54 88 tisíc/23,3 %
ženy 15-24 12 tisíc/25,1 %
ženy 25-34 28 tisíc/29,7 %
ženy 35-44 22 tisíc/21,7 %
ženy 45-54 23 tisíc/18,3 %
ženy 55-64 22 tisíc/18,5 %
ženy 65+ 9 tisíc/9,2 %

základné vzdelanie 31 tisíc/31 %
vyučený 54 tisíc/17,5 %
maturita 97 tisíc/21,6 %
vysokoškolské vzdelanie 31 tisíc/22,9 %

Podľa počtu obyvateľov obce
do 2 tis. 47 tisíc/14,8 %
2 - 5 tis. 29 tisíc/20,6 %
5 - 20 tis. 32 tisíc/19,9 %
20 - 50 tis. 38 tisíc/19,8 %
50 - 100 tis. 25 tisíc/23,4 %
100 tis. a viac 52 tisíc/29,4 %

Bratislavský kraj 45 tisíc/28,2 %
Trnavský kraj 15 tisíc/15,3 %
Trenčiansky kraj 30 tisíc/23,4 %
Nitriansky kraj 21 tisíc/13,9 %
Žilinský kraj 26 tisíc/22,2 %
Banskobystrický kraj 25 tisíc/17,6 %
Prešovský kraj 23 tisíc/17,2 %
Košický kraj 37 tisíc/23,0 %

 

PR oddelenie Jojky tvrdí, že s výkonom relácie sú na Kolibe spokojní. Televízia na základe výsledkov sledovanosti včera potvrdila druhú sériu, no jej nasadenie zatiaľ nechce konkretizovať. Tú prvú pre ňu vyrobila spoločnosť Leon Productions, podpísaná aj pod pôvodnou slovenskou reláciou Nové bývanie a adaptáciou formátu Bordelári od FremantleMedia.

Áno, šéfe! je licencovaná šou. Vzniká podľa formátu Kitchen Nightmares od Optomen Television. Pôvod má vo Veľkej Británii, kde Gordon Ramsay naprával zlé reštaurácii na stanici Channel 4.

 

Áno, šéfe! v zahraničí

Veľká Británia: Ramsay's Kitchen Nightmares na Channel 4
Vo Veľkej Británii sa šou vyrábala od roku 2004 do 2009 a vzniklo päť sérií. Získala cenu International Emmy Award či dve nominácie na britskú BAFTA.

USA: Kitchen Nightmares na Foxe
V roku 2007 expandovala šou na trh v USA, a to na najsilnejšiu americkú stanicu v cieľovke 18-49. Na sezónu 2011/2012 sa chystá štvrtá séria. Fox ju plánuje opäť nasadiť na piatok, teda deň, kedy majú veľké americké stanice nižšiu sledovanosť ako po iné pracovné dni. Preto bývajú výkony Kitchen Nightmares nižšie než dlhodobý priemer Foxu. Minulú sezónu to bolo 1,8 %, kým Fox mal 3,5 %.

Nemecko: Rach, der Restauranttester na RTL
Jeden z piatich najväčších televíznych trhov sveta – Nemecko – má formát Kitchen Nightmares tiež v prime-time a tiež na obrazovkách najsledovanejšej stanice. Televízii RTL, lídrovi sledovanosti v reklamnej cieľovke 14-49, priniesol minulý rok nadpriemerný trhový podiel 19,5 %. Túto jar pokračoval tiež a niekoľkokrát prekročil 20 %.

Česko: Ano, šéfe! na Prime
U našich západných susedov priniesla formát Prima na jar 2009 a bol jednou z mála relácií, ktoré sa u nej dožili druhej a dokonca aj tretej série. V aktuálnej sezóne dostal pauzu, no už na jeseň príde pokračovanie. Tvárou šou ostane Zdeněk Pohlreich. Popri Česku preniklo Kitchen Nightmares na ďalšie trhy v strednej a východnej Európy – do Poľska, Srbska či na Ukrajinu. V Poľsku bude mať minimálne štyri série.

 







01 - Modified: 2004-04-18 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Motýlie krídla a tsunami 02 - Modified: 2004-04-18 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Odľahčené bremená
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. apríl 2024 03:54