14.07.2010, 15:10

Bright Minds: Obrandovaná Lady Gaga alebo hudobný product placement kedysi a dnes

Kedysi, alebo U can´t touch this!!

Integrácia. Pôvodné pomenovanie product placementu v dobe, keď boli hudobné video klipy ešte v plienkach. Integráciu dôsledne monitorovala hudobná stanica MTV, ktorej politika zakazovala do očí bijúce spojitosti so značkami v klipoch. A tak MTV začala rapperom a hip-hoperom rozostrovať logá na tričkách či šiltovkách, alebo požiadala o novú verziu klipu bez „integrácie“.

Nový pohľad.

„Kedysi bolo video jednoznačne ukážkou kreativity a obsahu. Dnes pozeráme na video ako na ďalší kus koláča a prostriedok k vytváraniu ďalšieho (reklamného?) priestoru“, hovorí Jonathan Feldman, VP of brand partnerships for Atlantic Records.

V súčasnosti majú inzerenti skôr sklon k využívaniu hudobných klipov pre product placement, než by umiestnili reklamu pred samotné video. A tak príležitosť pre dodatočné príjmy ide ruka v ruke s tvorivosťou a značky sú vo videoklipoch integrované vo väčšej miere. Avšak len ak sú ukázané šikovne. Feldman hovorí, že posledné slovo o zaradení výrobku do klipu majú hudobníci a v Atlantic records už zamietli niekoľko možností product placementu. Ich umiestnenie v klipe by nevyzeralo prirodzene.

Dnes.

Súčasný trend presúva klipy z televízií na internet. Nahrávacie spoločnosti sú oveľa benevolentnejšie a umiestnenie značky môže znamenať aj takúto podporu:

  • 9,5 minútové video Lady Gaga k piesni Telephone
  • v ňom umiestnených 10 produktov (Virgin Mobile, Miracle Whip,...)
  • 4 milióny vzhliadnutí videa počas prvých 24 hodín
  • Viac ako 64 miliónov videní na YouTube do dnešného dňa

Telefón LG v rukách Lady Gaga v klipe k piesni Telephone.

Ruženka Holečková, Mindshare Slovakia

Zdroj: http://www.brandchannel.com