Minister dopravy Ján Figeľ chce zlacniť výstavbu D–jednotky, na ktorej sa má v konzorciu podieľať aj Doprastav. Dá sa to?
Neprináleží mi, aby som sa vyjadroval za celé konzorcium. Ale teraz je určite najlepšia doba, pretože taký nízky Euribor (priemerná úroková sadzba na medzibankovom trhu, pozn. HN) ešte nebol. A tým som povedal všetko.
Slovenská inšpekcia životného prostredia zistila, že pri prípravných prácach na D1 ste vy a vaši subdodávatelia porušili zákon zásahmi do chránených oblastí.
My sme žiadny zákon neporušili, lebo sme robili na základe stavebného povolenia. Takže to nie je náš problém.
A čí potom?
Obstarávateľa. Ale to sa ešte prešetruje a výsledok nepoznám.
Európska komisia pri tomto probléme navrhla, aby investor, stavebné firmy a ochranári našli kompromis. K čomu ste dospeli?
To sa musíte opýtať ministerstva, toto nie je náš problém. Ale ministerstvo dopravy už poslalo podklady, ktoré EK požadovala a veríme, že tá to posúdi v krátkom čase.
| Celý rozhovor si prečítate v zajtrajších Hospodárskych novinách. |