StoryEditor

V Británii predbehne on-line reklama televíznu

29.05.2008, 10:58
On-line reklama budúci rok v Británii vo výdavkoch podľa predpovede agentúry Zenith Optimedia predbehne televíznu. Inzerenti by mali minúť 3,6 mld. £.

Už na budúci rok má televíznu reklamu vo Veľkej Británii predbehnúť on-line reklama. Predpokladá sa, že inzerenti minú na internete okolo 3,6 mld £ a na televíznu reklamu 3,4 mld. £. Ak sa očakávania potvrdia, stane sa tak vôbec po prvý krát.


Internetová reklama patrí medzi najdynamickejšiu oblasť z pohľadu inzerentov. Tí môžu využiť z viacero možností jej zobrazenia. Hlavné tri oblasti predstavuje kontextová , banerová a súkromná inzercia. Z pohľadu postavenia jednoznačne dominuje kontextová reklama na základe relevantnosti hľadaných slov. Podľa agentúry ZenithOptimedia inzerenti v roku 2010 na ňu vynaložia až 2,45 mld. £.


Zaujímavým faktom je aj výrazne zvyšovanie výdavkov na banerovú reklamu. Do nej sa okrem klasickej "prúžkovej" reklamy zaraďujú aj moderné video reklamy, animácie a dynamické prezentácie. Inzerenti ich na internete používajú najmä ako nástroj budovania značiek.


Z hľadiska reklamných sietí si dominantné postavenie v Británii drží Google. Tento rok by mal mať podľa odhadu tržby 1,75 mld. £. Je to viac ako inzerenti minú v printových médiách alebo ako množstvo reklamných výdavkoch v televíznej sieti ITV1.


Zdroj:
guardian.co.uk

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
20. apríl 2024 12:52