Už na budúci rok má televíznu reklamu vo Veľkej Británii predbehnúť on-line reklama. Predpokladá sa, že inzerenti minú na internete okolo 3,6 mld £ a na televíznu reklamu 3,4 mld. £. Ak sa očakávania potvrdia, stane sa tak vôbec po prvý krát.
Internetová reklama patrí medzi najdynamickejšiu oblasť z pohľadu inzerentov. Tí môžu využiť z viacero možností jej zobrazenia. Hlavné tri oblasti predstavuje kontextová , banerová a súkromná inzercia. Z pohľadu postavenia jednoznačne dominuje kontextová reklama na základe relevantnosti hľadaných slov. Podľa agentúry ZenithOptimedia inzerenti v roku 2010 na ňu vynaložia až 2,45 mld. £.
Zaujímavým faktom je aj výrazne zvyšovanie výdavkov na banerovú reklamu. Do nej sa okrem klasickej "prúžkovej" reklamy zaraďujú aj moderné video reklamy, animácie a dynamické prezentácie. Inzerenti ich na internete používajú najmä ako nástroj budovania značiek.
Z hľadiska reklamných sietí si dominantné postavenie v Británii drží Google. Tento rok by mal mať podľa odhadu tržby 1,75 mld. £. Je to viac ako inzerenti minú v printových médiách alebo ako množstvo reklamných výdavkoch v televíznej sieti ITV1.
Zdroj:
guardian.co.uk