StoryEditor

Automobilky s novou marketingovou stratégiou

27.05.2008, 10:32
Automobilky bojujú s rekordnými cenami benzínu a poklesom predaja viacerými novými marketingovými aktivitami. Chrysler stanovil pevnú cenu benzínu počas troch rokov, Suzuki poskytne zákazníkom tri mesiace benzínu zadarmo.

Rekordné ceny benzínu zapríčinili znížený dopyt po nových automobiloch. Producenti áut sa preto prispôsobujú novým trhovým podmienkam zmenou marketingových stratégií. Americké automobilky vo svojej komunikácii používajú najmä počet prejdených míľ na galón benzínu. Pre zákazníkov je to podľa viacerých výskumov najrozhodujúcejší faktor pri kúpe nového vozidla.


Americká automobilka Chrysler prišla na trh s novou iniciatívou. Program „Let’s Refuel America“ umožní majiteľom väčšiny jej modelov tankovať benzín za pevne stanovené ceny. Galón benzínu bude stáť pre zákazníkov automobilky 2.99 $ po dobu troch rokov. Súčasné ceny benzínu oscilujú pri 3,50 $ za galón.


Špeciálna tankovacia karta garantuje cenu benzínu len 2,99 $ za galón

Garantovanie cien benzínu je pre automobilku Chrysler krokom k zastaveniu poklesu svojich automobilov. Jej portfólio tvoria najmä vozidlá s vysokým objemom motora, čo pri neustále stúpajúcich cenách mnohých zákazníkov odrádza.


„Jednou z vecí, ktoré ľudia berú v úvahu je nestálosť cien pohonných hmôt. Myslíme si preto, že je náležité dať našim zákazníkom pocit istoty,“ povedal Jim Press, viceprezident marketingu automobilky Chrysler. Náklady za program odhadnúť nechcel. Automobilka je však od krátkeho spustenia s výsledkami spokojná.


Podobné programy realizovali viaceré automobilky už v minulosti. Zvyčajne išlo len o lokálne aktivity. Jednou z nich bola aj automobilka Ford. „Myslíme si, že lepšou cestou je znižovanie spotreby. Dôraz preto kladieme na túto oblasť,“ uviedol v reakcii na Chrysler hovorca Fordu, Jim Cain.


Na ponuku Chrysleru reagovala krátko na to automobilka Suzuki. Tá ponúka svojim zákazníkom benzín zadarmo počas troch letných mesiacov. Program taktiež podporil zvýšenie čísel predaja.


Aktivity oboch automobiliek sa dostali pod paľbu kritiky. Americká organizácia vedcov „The Union of Concerned Scientists“ považuje stanovenie pevných cien benzínu za „cynické konanie“ . Podľa nich by bolo systémovým riešením zníženie spotreby modelov, ako dotovanie cien pohonných hmôt. Pri uplatnení programu sa zákazníci musia vzdať mnohých, v Amerike zaužívaných rabatov, ktoré dostanú po čase späť. Ich výhodnosť je väčšia ako uplatnenie pevnej ceny benzínu.


Dotovanie benzínu automobiliek je len zrejme prechodná stratégia, ako vyplniť čas pred nástupom nových hybridných modelov. Po komerčnom úspechu Toyoty Prius a neustálom zvyšovaní cien benzínu sa aj ostatní výrobcovia snažia presadiť v segmente hybridov a automobilov prívetivých k životnému prostrediu a peňaženkám motoristov. Viacero nových modelov príde na americký trh už budúci rok.


Zdroj:
autoobserver.com
brandweek.com

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
26. apríl 2024 07:47