Komunikačná sieť Skype podobne ako napr. Google dokázala bez tradičnej formy reklamy od svojho spustenia získať milióny užívateľov využívajúcich jej on-line hlasové služby. Skype prebrala v roku 2005 spoločnosť eBay za neuveriteľných 3,1 mld. $ (viac ako 60 mld. Sk), čo mnohí experti považovali za príliš vysokú a neprimeranú cenu.
Príliš nevydarenú kúpu napokon pripustil aj aukčný portál eBay. Jej hlavným motívom pri kúpe Skypeu bolo uľahčiť komunikáciu medzi predávajúcimi a kupujúcimi, čo sa spoločnosti nepodarilo zrealizovať do takej miery, akú si predstavovala. Ak sa finančné hospodárenie do konca tohto roka nezlepší, eBay možno pristúpi k predaju.
Skype sa aj kvôli tejto zložitej situácii snaží výrazne zlepšiť finančné výsledky. Pomôcť tomu by mala aj momentálne prebiehajúca on-line marketingová kampaň, v ktorej vystupuje austrálska cestovateľka Rebecca Campbell pod prezývkou "Nomád - kočovník". Jej úlohou je za 33 dní prejsť 15 krajín v neustálom pohybe. Cestovateľka sa nemôže vôbec zastaviť. Oddychovať, jesť či spať môže len v dopravnom prostriedku, ktorý je v pohybe.
"Vyzbrojená" je troma Skype telefónmi a Nokiou N810. Campbellová o svojej aktuálnej polohe informuje prostredníctvom osobného blogu na www.skype.com/go/nomad a taktiež ďalších on-line službách ako napr. Facebook, MySpace, YouTube, Twitter, Flickr a pod.
Hlavným cieľom kampane je ukázať ľuďom s akou ľahkosťou môžu využiť služby siete Skype nezávisle na mieste, kde sa momentálne nachádzajú. Skype ráta s výraznou spätnou väzbou od internetových užívateľov, ktorí budú môcť následne ovplyvňovať Campbellovej dobrodružnú cestu. Kampaň začala 5. mája 2008 a potrvá 33 dní.
Zdroj:
www.itwire.com
www.guardian.co.uk