Prestížny kreatívny festival reklamy Clio Awards pozná svojich víťazov. 49. ročník sa tradične konal v Miami na Floride počas 14. až 17. mája. Porota rozdala najvyššie ocenenie Grand Clio vo viacerých súťažných kategóriách.
Najviac skloňovanými prácami sa stala séria troch spotov na hru Halo 3 pre konzolu Microsoft Xbox z agentúry T.A.G. a McCann San Francisco. Najvyššie ocenenie Grand Clio získali v kategórii TV/Cinema/Digital, zlato si odniesli za spot "Diorama" z tej istej kampane. Kampaň celkovo získala až 8 cien a klientom roka sa stal práve Microsoft Xbox.
Grand Clio pre Xbox "Ammo"
Grand Clio pre Xbox "Enemy Weapons"
Grand Clio pre Xbox "Hunted"
Najviac cien získala agentúra BBDO New York, ktorá sa stala agentúrou roka a BBDO Worldwide sieťovou agentúrou roka. Produkčnou spoločnosťou roka sa stala agentúra MJZ.
Zlato pre BBDO New York, séria troch spotov pre AT&T
Agentúra Fallon London získala dve zlaté umiestnenia. Mnohonásobne ocenený spot s gorilou pre Cadbury Diary Milk a spot "Play-Doh" pre Sony Bravia.
Do "Siene slávy" tento rok vstúpil spot od Leo Burnett pre McDonald's. Séria spotov "99p" ukazuje ako dlho trvá ľuďom z rozličných profesií zarobiť 99p, aby si mohli dopriať hamburger.
Zaujímavosťou na celom festivale bola spolupráca so spoločnosťou NeuroFocus, ktorá počas konania realizovala testovania založené na progresívnej metóde neuromarketingu. Merania a testovania sa týkajú vnímania a odozvy mozgu pri konkrétnych reklamných prácach. Marketéri tak môžu dostať do rúk veľmi silný nástroj so spätnou kontrolou svojich kampaní.
Kompletný zoznam víťazov na http://www.clioawards.com/winners/index.cfm?medium_id=1
Zdroj:
clioawards.com
adweek.com