StoryEditor

Microsoft odmeňuje za používanie vyhľadávača

26.05.2008, 10:30
Microsoft chce novou službou Cashback pritiahnuť na svoj internetový vyhľadávač užívateľov konkurencie. Pri kúpe produktu prostredníctvom Live Search im vráti určitú čiastku späť.

Microsoftu sa na poli internetových vyhľadávacích služieb stále nedarí ohroziť svojich konkurentov. Po neúspešnej akvizícii spoločnosti Yahoo sa musí spoľahnúť najmä na svoje predchádzajúce kúpy internetových a softvérových firiem.


Presvedčiť užívateľov, aby preferovali vyhľadávač Microsoft Live Search sa softvérový gigant snaží novou službou Cashback. Nápad pochádza od spoločnosti Jellyfish.com, ktorú Microsoft kúpil minulý rok. Nová služba umožňuje medzi vyhľadanými produktmi a pri ich kúpe prostredníctvom Live Search získať naspäť 2 až 30 percent peňažnej hodnoty produktu. Množstvo vrátených peňazí závisí od inzerentov. Zatiaľ je však dostupná len v USA.

Microsoft oznámil, že partnerstvo podpísal so 700 predajcami, ktorí spolu ponúknu viac než 10 mil. kusov tovaru. Pre nich je výhodou, že platia až za zrealizovanú transakciu. Vyhnú sa tak podvodným a falošným klikaniam, za ktoré by museli zbytočne platiť.


Microsoft chce novou službou stimulovať a pritiahnuť pozornosť užívateľov k jej vlastnému vyhľadávaču. Táto stratégia súvisí s ambíciami Microsoftu získať výrazný podiel na kontextovej reklame. V postavení vyhľadávačov momentálne figuruje na treťom mieste (9,8 %) s odstupom za Yahoo (22,9 %) a Google na čele (58,4 %). Ten snahy Microsoftu odmietol komentovať.


Zdroj:
news.yahoo.com

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
20. apríl 2024 02:27