V roku 1977 mesto New York vypísalo súťaž na reklamnú kampaň, ktorá mala spočiatku trvať len niekoľko mesiacov. Zo strany predstaviteľov mesta bol do tvorby kampane oslovený aj grafický dizajnér Milton Glaser. Ten netušil, že jeho grafické logo "I LOVE NY" zaznamená taký obrovský úspech a preto prácu poskytol mestu zadarmo.
Slogan a logo sa tešilo obrovskej priazni a kampaň dokázala do mesta pritiahnuť ďalších a ďalších návštevníkov. Taktiež inšpirovala ostatné svetové metropoly k realizácii vlastných marketingových kampaní na podporu turizmu.
Mesto New York s agentúrou Saatchi & Saatchi sa rozhodli zaužívaný koncept znovu oživiť. Ten reflektuje viacero nových trendov. Jedným z najväčších rozdielov od minulých kampaní je propagovanie celého štátu New York, nielen mesta ako to bolo v minulosti.
So stúpajúcimi nákladmi na cestovanie sa New York štylizuje do polohy mesta skvelého na krátke výlety. Až okolo 80 mil. ľudí žije totiž tri až päť hodín cesty od New Yorku.
Zaujímavý prístup kampane je práve v internetovej komunikácii. Viac ako polovica rozpočtu (17 mil. $) ide práve na on-line aktivity. Integrujúca, novovytvorená stránka iloveny.com ponúka návštevníkom mnoho užitočných informácií.
Zdroj:
nytimes.com
iloveny.com