V roku 2010 by malo na našich cestách zomrieť maximálne 305 ľudí, presne o polovicu menej ako v roku 2002. Sľub, ktorý sme dali EÚ, sa nám však nedarí napĺňať. Vlani sa počet obetí podarilo znížiť o päť percent, ostatné európske krajiny však dokázali úmrtnosť na cestách zredukovať o štvrtinu. Šéf Ústredného automotoklubu SR Juraj Smrečan vidí problém v slabej prevencii, nedostatku ciest a v zastaraných zákonoch. "Každý zachránený život považujeme za úspech," povedal Viktor Plézel z policajného prezídia.
Zlepšenie by mal priniesť aj nový zákon o premávke na pozemných komunikáciách z dielne rezortu vnútra. Ten by mal zvýšiť pokuty pre vodičov, zaviesť celoročné svietenie na cestách a znížiť maximálne povolenú rýchlosť v obciach na 50-ku. Policajný prezident Ján Packa zvažuje aj prísne tresty pre vodičov -- "recidivistov": po dvoch zavinených nehodách v priebehu dvoch rokov odobratie vodičáku maximálne na päť rokov a pokuta do 50-tisíc. Po troch nehodách dištanc na 10 rokov a pokuta do 100-tisíc korún.

Vývoj počtu obetí dopravných nehôd:
Rok Počet obetí
2002 610
2003 645
2004 603
2005 560
2006 579
Zdroj: MV SR