03.01.2016, 19:36

Špinavá voda či pravda o elektronike. Osem tajomstiev, ktoré vám letušky neprezradia

Niektoré tajomstvá sú užitočné. Iné by ste najradšej nikdy nevedeli.

Špinavá voda či pravda o elektronike. Osem tajomstiev, ktoré vám letušky neprezradia

Častokrát ani ľudia, ktorí lietajú pravidelne, nevedia, že môžu napríklad piť špinavú vodu. Alebo nepoznajú dôvod, prečo sa svetlá pri pristávaní stlmia.

V článku vám prinášame niektoré z dobre strážených tajomstiev komerčného lietania, ktoré priniesol britský portál Independent.

Skutočný dôvod stlmenia svetla

V noci sú vnútorné svetlá stlmené v čase pristávania pre prípad, ak by bola nutná evakuácia. Vaše oči budú už nastavené na tmu, preto budete vonku lepšie vidieť.

Voda na kávu a čaj je špinavá

Pitná voda používaná na kávu a čaj je držaná v nádržiach, ktoré v niektorých prípadoch zrejme nikdy neboli vyčistené, píše Forbes.

Diétna kola je najproblémovejší nápoj

Naliať diétnu kolu zaberie veľa času. Vo výške 10,5 kilometra trvá istú dobu, kým sa usadí. "V čase, ktorý mi zaberie naliať jeden pohár diétnej koly, môžem obslúžiť troch cestujúcich iným nápojom," tvrdí letuška Heather Poole.

Záchody možno odomknúť z vonkajšej strany

Je to hlavne otázka bezpečnosti. Najmä v prípade, že osobu na toalete postihnú vážne zdravotné problémy.

Pravda o vypnutí elektroniky

Elektronické zariadenia v skutočnosti nemôžu spôsobiť zrútenie lietadla, ale "môžu byť skutočne nepríjemné pre pilotov", tvrdí letuška na stránke Reddit.

Blesk

Lietadlá zasahovali blesky vždy. Väčšinou len s malými alebo žiadnymi škodami.

Pravda o kyslíkových maskách

Ak masky vypadnú, máte v nich kyslík asi na 15 minút. To je však viac než dosť času na to, aby vás pilot dostal do nižšej nadmorskej výšky, kde môžete normálne dýchať. Vo vysokých nadmorských výškach máte 15 až 20 sekúnd kým omdliete, vysvetľuje letuška.

Slúchadlá, ktoré sú zabalené, nie sú nové

Slúchadlá nie sú úplne nové, napriek tomu, že sú zabalené. Po použití sú očistené a opätovne zabalené, uvádza stránka Quora, kde na jednotlivé otázky odpovedalo 30 pilotov a letušiek.